La influència de l’entorn social en les vocacions tecnològiques de les dones, a debat en una nova sessió al Palau Macaya

El Palau Macaya de Barcelona serà l’escenari, el 13 de novembre, a les 18.30 h, d’una nova sessió del cicle ‘Dona i Tecnologia: un tàndem de futur’ que analitzarà la influència de l’entorn social en les vocacions tecnològiques de les dones. La sessió comptarà amb una taula rodona en què es presentaran les conclusions dels tallers en els quals s’ha abordat el rol dels mitjans de comunicació, les associacions i el tercer sector, i les actuacions polítiques.

07/11/2019

La sessió final del tercer bloc temàtic dins del cicle 'Dona i tecnologia: un tàndem de futur' del Palau Macaya, que tindrà lloc el dia 13 de novembre, serà presentada per Núria Castell, professora i investigadora de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), i directora científica del cicle organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), en col·laboració amb el Palau Macaya de "la Caixa".

En aquesta sessió es presentaran les conclusions a les que han arribat els participants de tres tallers, realitzats durant el mes d'octubre, en el transcurs dels quals s'ha analitzat el paper dels mitjans de comunicació, les associacions i el tercer sector, i les actuacions polítiques. Després de la presentació, hi haurà una taula rodona en què participaran Lidia Arroyo, community manager del grup de recerca Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i del portal GenPORT i que presentarà les conclusions del taller sobre els mitjans de comunicació; Conxi Pérez, vicedegana de rols professionals del Col·legi Oficial d’Enginyeria informàtica de Catalunya (COEINF) i membre de la comissió DonesCOEINF, que farà de portaveu del grup de treball centrat en les associacions i el tercer sector; i Anna Mercadé, directora de l’Observatori Dona, Empresa i Economia (ODEE) de la Cambra de Comerç de Barcelona, qui presentarà les conclusions del taller sobre actuacions polítiques. Estarà moderada per Annarosa Cánovas, cap del Servei de Comunicació de la UPC.

El 3 de desembre hi haurà la presentació final de tot el programa i la conferència de cloenda del cicle, titulada 'Gender Quotas for Gender Equality? The case of Sweden', que anirà a càrrec d'Anita Nyberg, professora de la Universitat d'Estocolm.