Es presenta, el 4 de febrer, el Pla Impulsor del Compromís Social de la UPC

Eixos i línies d'actuació del Pla

El ‘Pla Impulsor del Compromís Social: Canvia el món amb la UPC’ s’emmarca en el Pla d’actuacions (2018-2021) i respon a la voluntat de donar un nou impuls al compromís de la Universitat per exercir la responsabilitat social en totes les activitats i poder donar una resposta àgil a les noves necessitats socials. Aquest compromís, de fet, es recull als Estatuts de la institució i des de fa anys es desenvolupa a partir d’activitats molt diverses en àrees com la cooperació per al desenvolupament, la sostenibilitat o la igualtat.

El Pla s’estructura en 4 eixos impulsors: escoltar les necessitats socials, connectar i acompanyar la comunitat UPC, reconèixer el treball dels equips i les persones que activen i desenvolupen iniciatives de responsabilitat social universitària i visibilitzar l’activitat de responsabilitat social de la comunitat UPC, fer-ne seguiment i mesurar-ne l’impacte.

Per als propers tres anys, el Pla preveu desplegar 5 línies d’actuació, amb l’objectiu impulsar l’impacte social de la UPC: articular espais de co-creació amb la societat; oferir a l’estudiantat oportunitats d’aprenentatge transformador; acompanyar i articular els membres de la comunitat UPC en la seva implicació per al compromís social; assegurar la incorporació de la perspectiva del compromís social i els Objectius de Desenvolupament Sostenible en la formació de l’estudiantat, i fer visible l’impacte social de la UPC.

El disseny d’aquest Pla, traçat conjuntament amb un equip transversal de treball format per persones representants dels diferents col·lectius de la comunitat UPC i el Gabinet d’Innovació i Comunitat, s’ha obert a la participació tant a nivell intern com a altres universitats, entitats, empreses i organitzacions de l’entorn.

En el marc del cicle de sessions 'Canvia el món amb la UPC', el proper 4 de febrer es donarà a conèixer el Pla Impulsor del Compromís Social de la UPC i alguns dels projectes d’innovació social que desenvolupa la comunitat universitària. A l’acte, que es podrà seguir en directe per YouTube, es farà el lliurament dels Premis al Compromís Social impulsats pel Consell Social.

01/02/2021

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, i la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat, Gemma Fargas, seran els encarregats de l’obertura de l’acte de presentació pública del Pla Impulsor del Compromís Social de la UPC’ el 4 de febrer a les 16 h i que es podrà seguir per YouTube. En aquesta sessió, que s’emmarca en el cicle ‘Canvia el món amb la UPC’, es donaran a conèixer els eixos clau del document i s’aprofundirà en la necessitat de la col·laboració entre la universitat i la societat per cercar solucions als reptes socials.

El Pla Impulsor del Compromís Social és un document que aglutina i reforça els plans sectorials que la Universitat desenvolupa des de fa anys en matèria de responsabilitat social. El document es va presentar al Consell de Govern el passat mes de novembre i és el resultat d’un procés participatiu en què s’hi van implicar més de 150 persones de dins i fora de la comunitat universitària.

Projectes socials innovadors
En el decurs de l’acte es donaran a conèixer tres projectes socials innovadors amb els quals es col·labora, s'experimenta i es busquen solucions a reptes socials en col·laboració amb el teixit social: CerveMakers, INSESS-COVID19 i la Mapathon d’inclusió. Didac Ferrer, cap del Gabinet d’Innovació i Comunitat de la UPC, serà l’encarregat de dinamitzar la sessió.

• CerveMakers és una associació maker de Cervelló, una entitat que va néixer per impulsar la ciència, la tecnologia, la innovació i el treball col·laboratiu al municipi de Cervelló. La presentació del projecte anirà a càrrec de Luis Villarejo, alumni de la Facutat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i membre de la junta de Cervermakers, i Montse Solsona, promotora de l’Àrea de Recerca i Innovació i de l’àmbit de les Tecnologies agroalimentàries – AgrotechUPC i impulsora del projecte.

Premis UPC al Compromís Social
En el decurs de l’acte es lliuraran els Premis UPC al Compromís Social, a càrrec del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell. Aquests guardons estan orientats a destacar el valor dels programes, projectes i activitats desenvolupats per la comunitat UPC relacionats directament amb el compromís social en els àmbits nacional, estatal i internacional.

Es lliuraran els guardons als premiats en les quatre categories que contemplen els Premis, corresponents a l'edició 2020: