Sant Jordi Digital i activitats diverses per celebrar la Diada a la UPC

Fractus, un cas d'èxit

En el marc de les celebracions de Sant Jordi també tindrà lloc, el 26 d’abril a les 16 h, la presentació del llibre 'Fractus, el ave fénix. La trepidante historia de un largo viaje emprendedor', a càrrec del seu autor, Rubén Bonet, CEO i cofundador, juntament amb el professor de la UPC Carles Puente, d'aquesta empresa. L'obra explica el camí recorregut per Fractus, una de les primeres spin-off creades a la UPC i que va ser la primera en aconseguir que els mòbils amaguessin les antenes. L’acte, obert a tothom, es farà a la Sala de Juntes del Rectorat de la UPC, i per assistir-hi cal inscripció prèvia via formulari.

El 19 d’abril, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex i en directe per YouTube, ha tingut lloc el Sant Jordi Digital 2023, l’acte central i previ per celebrar la Diada de Sant Jordi a la UPC, que ha comptat amb presentacions de llibres i de la #RosaUPC23, lliurament de premis i música. A més, els centres docents i les biblioteques de la Universitat organitzen, amb motiu de la Diada, diverses activitats durant aquests dies.

19/04/2023

Enguany, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) celebra Sant Jordi uns dies previs a la jornada, amb l’acte Sant Jordi Digital 2023 , que ha tingut lloc el 19 d’abril, a l’Auditori i als Jardins de l’Edifici Vèrtex, i que s'ha pogut seguir en directe per YouTube.

El rector de la UPC, Daniel Crespo, ha donat la benvinguda i ha presentat la #RosaUPC23, un projecte de la Universitat que ofereix la possibilitat de crear la teva pròpia rosa de Sant Jordi, fent servir la intel·ligència artificial, però sumant la creativitat humana. És una iniciativa producte de la col·laboració entre UPCArts, l'inLab FIB i el Servei de Comunicació de la UPC.

Seguidament, s'han presentat els llibres Quan Albert Einstein passejà per la Rambla (1923), d'Antoni Roca Rosell, i Yo también soy diferente, de Martina Massana, així com el nou exlibris de la UPC, a càrrec de Anna Carreras, autora i alumni UPC.

A més, s'han lliurat els Premis Iniciativa Digital Politècnica i els guardons del Concurs de Microrelats de Ciència de l'Escola de Doctorat. També s'ha presentat el guanyador de la 2a Residència d’Escriptura UPCArts, que se li atorga al periodista, escriptor i divulgador científic Xavier Duran.

Ha tancat l’acte, presentat per Carme Fenoll, directora de l’Àrea de Cultura i Comunitat, un concert a càrrec de la cantautora i poeta Meritxell Gené.

Així mateix, del 12 al 23 d’abril, els diferents centres docents i les biblioteques de la UPC han preparat una sèrie d’activitats per celebrar la Diada: paradetes de llibres, concursos de dibuix i concursos de puzles en parelles, certàmens literaris i photocalls, entre d’altres.