Esteu aquí: Inici > Més notícies > Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en l’àmbit de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.

20/04/2017
La medalla Feenberg 2017 se li ha atorgat a Jordi Boronat, del grup BQMC i vinculat al Departament de Física de la UPC i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), pel seu “desenvolupament i aplicació de mètodes microscòpics de molts cossos, tant analítics com computacionals, i pel seu ús per determinar amb precisió les propietats dels fluids quàntics i la dilució dels gasos en diverses geometries i en el règim d’encreuament BEC-BCS”.

El grup BQMC de la UPC centra la seva recerca en l’estudi de sistemes quàntics de moltes partícules que interaccionen entre si, siguin àtoms, electrons o molècules. Concretament, els investigadors del grup ho fan mitjançant la simulació numèrica a través de programes de càlcul que resolen equacions de mecànica quàntica. Gràcies a això, poden estudiar, per exemple, heli líquid, gas d’electrons o gas ultrafred en l’estat condensat de Bose-Einstein. Aquest estudi els serveix per avançar en el coneixement del comportament quàntic de la matèria.

L’entrega del premi es realitzarà en el marc de la 19a edició de les Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos, que enguany tindrà lloc a Corea del Sud.

La medalla Feenberg es va establir l’any 1983 en record a la figura de l’investigador Eugene Feenberg. Des de llavors, cada dos anys aquest reconeixement s’atorga a un investigador d’entre una llista de nominats. En edicions anteriors, han estat premiats, entre d’altres, Anthony J. Leggett i Walter Kohn, dos científics que posteriorment van rebre el Premi Nobel.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La professora i sotsdirectora de l'ETSAB Carolina Garcia i l'arquitecte Oriol Bohigas, davant l'exposició de la biblioteca del centre 'Oriol Bohigas. Portafoli' L'ETSAB posa el nom d'Oriol Bohigas a la seva biblioteca Aquest divendres, 28 d’abril, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) ... [llegir +]
Cinc investigadors de la UPC, distingits ICREA Acadèmia 2016 Els professors i investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Irene Arias, ... [llegir +]
Retrat de Kip S. Thorne. La UPC investirà doctor ‘honoris causa’ l’astrofísic nord-americà Kip S. Thorne La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) investirà, dijous, 25 de maig, doctor 'honoris ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)