Esteu aquí: Inici > Més notícies > Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

Jordi Boronat, guardonat amb la medalla Feenberg 2017

L’investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Jordi Boronat, del grup de recerca Barcelona Quantum Monte Carlo (BQMC), ha estat premiat amb la medalla Feenberg 2017 pels seus avenços científics en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Es tracta d’un prestigiós reconeixement en el camp de la mecànica quàntica, atorgat cada dos anys pel comitè assessor de la sèrie de Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos.

20/04/2017
La medalla Feenberg 2017 se li ha atorgat a Jordi Boronat, del grup BQMC i vinculat al Departament de Física de la UPC i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), pel seu “desenvolupament i aplicació de nous mètodes per determinar les propietats dels fluids a molt baixes temperatures, on les partícules posen de manifest les seves propietats quàntiques”.

El grup BQMC de la UPC centra la seva recerca en l’estudi de sistemes de molts àtoms, electrons o molècules que interaccionen entre si, emprant programes de càlcul que resolen les equacions de mecànica quàntica. Gràcies a això poden estudiar, per exemple, les propietats de l’heli líquid i avançar en el coneixement del comportament quàntic de la matèria. Les propietats dels materials a molt baixes temperatures permeten ja la realització de mesures de camps magnètics amb altíssima precisió i el seu coneixement serà crític en el desenvolupament dels futurs ordinadors quàntics.

L’entrega del premi es realitzarà en el marc de la 19a edició de les Conferències Internacionals sobre Progressos Recents en Teories de Molts Cossos, que enguany tindrà lloc a Corea del Sud.

La medalla Feenberg es va establir l’any 1983 en memòria de l’investigador Eugene Feenberg. Des de llavors, cada dos anys aquest reconeixement s’atorga a un investigador d’entre una llista de nominats. En edicions anteriors, han estat premiats, entre d’altres, Anthony J. Leggett i Walter Kohn, dos científics que posteriorment van rebre el Premi Nobel.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El 22 de juny, lliurament dels premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC YUZZ Dijous, 22 de juny, a partir de les 16 h, tindrà lloc, a la sala d’actes de la Facultat ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Els representants polítics i acadèmics que van participar en l'acte Es constitueix el Pacte Nacional per a la Universitat La comunitat universitària —inclosa la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)—, els ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)