Esteu aquí: Inici > Més notícies > Al 'top 10' mundial en tres categories científiques del rànquing CWUR by Subject

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la quarta millor universitat del món i la primera a Europa en les categories científiques d’Enginyeria Multidisciplinar i d’Aplicacions interdisciplinars en Matemàtiques, segons el CWUR Rankings by Subject. Així mateix, és la novena al món i la quarta europea en Tecnologia de l’Edificació i la Construcció. En les tres categories és l’única estatal que es posiciona en aquest rànquing.

04/04/2017
La primera edició del CWUR Rankings by Subject, publicada el3 d’abril pel Center for World University Rankings de la King Abdulaziz University d’Aràbia Saudita, classifica les deu primeres universitats en 227 categories científiques del Journal Citation Reports (JCR) de Clarivate Analytics (anteriorment propietat de Thomson Reuters). Es basa en una única mesura, centrada en la producció científica de més de 26.000 institucions. La base de dades bibliogràfica de referència és la Web of Science i la mesura utilitzada té en compte el número de publicacions científiques de la institució aparegudes en les revistes de major prestigi en els darrers deu anys.

La UPC es classifica entre les deu millors universitats del món en aquestes tres categories de totes les que analitza, cosa que la col·loca en el lloc 142 mundial de les 365 universitats posicionades internacionalment en alguna categoria. Concretament, la Universitat es classifica a la quarta posició del món en Enginyeria Multidisciplinar, amb una puntuació de 96,03 sobre 100, i també en Aplicacions Interdisciplinars en Matemàtiques, amb una puntuació de 94,38. En la categoria de Tecnologia de l’Edificació i la Construcció, en què es posiciona en el novè lloc mundial, obté una puntuació de 88,16.

Amb la UPC, única politècnica estatal que s’ha posicionat al rànquing, són vuit les institucions estatals que es classifiquen en alguna de les llistes: la Universitat de València (5 cops), la UB (4 cops), la UPC (3), la UAB (2) i les universitats de Navarra, Carlos III, de Granada i de Castilla-La Mancha, un cop cadascuna.

Consulteu el rànquing, per matèries, en aquest enllaç: http://cwur.org/2017/subjects.php

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Cinc investigadors de la UPC, distingits ICREA Acadèmia 2016 Els professors i investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Irene Arias, ... [llegir +]
Retrat de Kip S. Thorne. La UPC investirà doctor ‘honoris causa’ l’astrofísic nord-americà Kip S. Thorne La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) investirà, dijous, 25 de maig, doctor 'honoris ... [llegir +]
Santiago Ordàs, el degà sortint, i Agustí Martín, el nou degà de l'FNB Agustí Martín, elegit degà de l’FNB El professor Agustí Martín ha estat elegit degà de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)