Esteu aquí: Inici > Més notícies > Lluís Torner, director de l’ICFO, rep el Premi Nacional de Recerca 2016

Samuel Sánchez Ordóñez, de l’IBEC, reconegut amb el Premi al Talent Jove

Lluís Torner, director de l’ICFO, rep el Premi Nacional de Recerca 2016

El Govern català i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) han atorgat el Premi Nacional de Recerca 2016 a Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), i el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove a Samuel Sánchez Ordóñez, professor ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).

21/12/2016
El Govern de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) han guardonat el físic Lluís Torner amb el Premi Nacional de Recerca 2016. Llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i doctor catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Torner ha dut a terme una recerca pionera en fotònica, concebent i creant, l’any 2002, l’ICFO, institut universitari de recerca adscrit a la UPC.

Sota la direcció de Torner, l’ICFO ha esdevingut un centre de referència global en recerca en fotònica i en aplicacions com la biomediciona, les energies renovables, la nanotecnologia, el grafè, les tecnologies quàntiques i les tecnologies de la informació.

El Premi Nacional de Recerca, amb una dotació econòmica de 40.000 euros, reconeix l’investigador que hagi contribuït internacionalment en l’avenç d’una disciplina científica en els àmbits de les ciències humanes i socials, en les ciències de la vida i de la salut, i en les enginyeries, la tecnologia i les ciències experimentals.

Premi Nacional de Recerca al Talent Jove
Samuel Sánchez Ordóñez, professor d’investigació ICREA a l’IBEC, institut constituït per la UPC, la Universitat de Barcelona (UB) i la Generalitat de Catalunya, ha estat guardonat en la categoria de Talent Jove dels Premis Nacionals de Recerca. Sánchez Ordóñez està especialitzat en el desenvolupament de nanomotors i nanorobots autopropulsats, enginys capaços de materialitzar, entre d’altres, aplicacions mèdiques com ara l’adreçament i alliberament de fàrmacs, i mediambientals, com ara la lluita contra aigües contaminades.

Aquest premi, que compta amb una dotació econòmica de 10.000 euros, reconeix els joves investigadors que en la seva trajectòria professional han destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball.

D’altra banda, el Centre Tecnològic de l’Aigua (Cetaqua), participat per Aigües de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i la UPC, ha estat guardonat en la categoria de Partenariat Publicoprivat en R+I.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Captura de pantalla del 'Diccionari de telecomunicacions' en línia. Publicat en línia el ‘Diccionari de telecomunicacions’, impulsat per la UPC, TERMCAT i Enciclopèdia Catalana El Centre de Terminologia TERMCAT ha publicat en línia el ‘Diccionari de telecomunicacions’, ... [llegir +]
Cartell de les eleccions al Claustre Universitari 2017, en el qual s'inidiquen les dates clau del calendari electoral Ja es pot consultar el cens definitiu de les eleccions al Claustre Universitari Un total de 32.526 persones estan cridades a votar en les eleccions per escollir els representants ... [llegir +]
El Departament de Tecnologia de l’Arquitectura es modifica per incorporar el de Construccions Arquitectòniques II El Consell de Govern del 16 de febrer ha acordat la modificació del Departament de Tecnologia de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)