Esteu aquí: Inici > Més notícies > Una plataforma intel·ligent per a la gestió de l’energia

Es desenvolupa en el marc d’un projecte europeu, amb participació del CITCEA

Una plataforma intel·ligent per a la gestió de l’energia

Amb l’objectiu de minimitzar els efectes del canvi climàtic, reduir els gasos d’efecte hivernacle i promoure l’ús d’energies renovables a la Unió Europea, s’ha posat en marxa el projecte europeu INVADE, en el qual hi participa el Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionament (CITCEA) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). El projecte optimitzarà la gestió energètica en benefici dels usuaris finals.

07/07/2017
L’optimització de la gestió energètica es farà a través d’una plataforma al núvol que gestionarà els recursos disponibles en xarxes de distribució intel·ligents i integrarà diferents dispositius flexibles com ara bateries, vehicles elèctrics i demanda gestionable. A més es desenvoluparan nous models de negoci al voltant d’aquestes noves aplicacions. El CITCEA de la UPC, que està especialitzat a donar resposta als reptes tecnològics en l’àmbit de l’energia elèctrica i l’electrònica de potència, desenvolupa per a aquest projecte l'arquitectura i els algoritmes de control de la plataforma de flexibilitat que permetran prendre les decisions òptimes per augmentar la penetració de les energies renovables en xarxes de distribució.

INVADE és un dels projectes europeus de recerca i innovació més importants de l'àmbit de les xarxes elèctriques intel·ligents i l’emmagatzematge, dins del programa Horizon2020. Compta amb un pressupost de 16 milions d’euros, i integrarà infraestructures i sistemes a diferents proves pilot amb base a Bulgària, Alemanya, Espanya, Noruega i Holanda.

Amb la previsió de finalitzar-lo el desembre del 2019, el projecte compta amb la participació de 12 socis internacionals.Com a socis acadèmics hi ha la UPC, a través del CITCEA, que és l’única universitat espanyola, la Norwegian University of Science and Technology (NTNU) i el centre de recerca VTT Technical Research Centre of Finland. Les empreses que formen part del consorci son eSmart Systems, Estabanell Energia, Schneider Electric, Lyse Elnett AS, , GreenFlux Assets BV, ElaadNL, Smart Innovation Norway (SIN), Albena JsCo i New Energy Projects GmbH (NewEn).

El CITCEA, que forma part del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC), té una àmplia experiència i coneixement en electrònica de potència, vehicles elèctrics, xarxes intel·ligents, energia eòlica i solar, microgrids, i automatització industrial.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)