Més de 2.100 estudiants de 4t d’ESO i batxillerat participen en la 7a jornada de ciència del Tibidabo

Alumnes al parc del tibidabo
Descarregar

El 8 de maig, el Tibidabo ha transformat, per un dia, les seves atraccions en un camp de proves científiques per acollir la setena edició del Fisidabo, la matinal de ciències que forma part del programa STEAM. L'objectiu de la iniciativa, organitzada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC, és promoure les vocacions científiques entre l’alumnat, especialment entre les noies.

09/05/2024

Més de 2.100 alumnes de quart d’ESO i batxillerat provinents de 58 centres educatius de Barcelona i la seva àrea metropolitana, Girona i Tarragona han passat per una vintena d’experiments, en què han hagut de prendre mides, fer càlculs i aplicar els coneixements de física adquirits a l’aula per resoldre les proves.

Durant el matí, el Fisidabo ha reptat els participants a calcular l’acceleració, la velocitat i l'energia de la Muntanya russa, a estudiar les forces i el moviment que actuen al Vaixell pirata o a mesurar la velocitat que empra la Cuca de Llum per arribar al cim de la muntanya, entre altres proves. Amb la celebració del Fisidabo, el Parc d’atraccions del Tibidabo finalitza unes jornades dedicades a la divulgació científica entre la comunitat escolar, després que la setmana passada acollís 38 docents que van participar en una formació per aprendre a utilitzar els telèfons mòbils com a eines per dur a terme experiments físics.

La setena edició del Fisidab, organitzada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC),  tanca la programació de l’STEAM per al curs 2023-2024, després que alumnat de primària, ESO i batxillerat hagi descobert els secrets de la física, la química i la tecnologia en espais emblemàtics de Barcelona com el Zoo, el Park Güell, el Parc del Fòrum, el Palau Sant Jordi i el mateix Parc d’atraccions Tibidabo.

El projecte de BSM i la UPC per a la promoció de vocacions científiques fa sis anys que està en funcionament, durant els quals s’ha consolidat dins del calendari acadèmic de la ciutat, assolint alts índexs de participació. Les jornades organitzades aquest curs 2023-2024 han reunit més de 6.800 estudiants.