Creix un 10 % la demanda d’estudis en primera preferència a la UPC

Més de 6.000 estudiants han sol·licitat plaça en primera preferència per cursar un grau a centres propis i adscrits de la UPC el curs 2020-2021, un 10 % més que el curs anterior. A la UPC han estat assignats en primera preferència 4.203 estudiants: 3.772 en centres propis (un 1,5% més que el curs anterior) i 431 en centres adscrits. El grau en Enginyeria Informàtica a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) és el setè més sol·licitat en primera preferència a Catalunya, i el grau en Matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) és la tercera titulació amb la nota de tall més alta en aquesta primera assignació.

06/08/2020

Segons els resultats de la primera assignació de places de la preinscripció universitària per al curs 2020- 2021, el grau en Enginyeria Informàtica que s’imparteix a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és el setè més sol·licitat en primera preferència a Catalunya, amb 746 sol·licituds en primera preferència (per a una oferta de 400 places).

Així mateix, el grau en Matemàtiques que s’imparteix a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)  de la UPC és la tercera titulació amb la nota de tall més alta de Catalunya: 13,202 per a una oferta de 50 places. Altres graus de la UPC amb una nota de tall per sobre del 10 són el grau en Enginyeria Física, impartit a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), amb una nota de tall de 12,729 per a 40 places; el grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que imparteix conjuntament la FIB, l’ETSETB i l’FME, amb una nota de tall de 12,630 per a 50 places; el grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials, que imparteix l’ESEIAAT, que té una nota de tall de 12,586 per a 60 places; el grau interuniversitari en Industrial Technologies and Economic Analysis, que imparteixen conjuntament l’ETSEIB i la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb una nota de tall de 12,516 per a 50 places; el grau en Enginyeria Biomèdica, que s’imparteix a l’EEBE, amb un 11,980 per a 50 places; el grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials, que es cursa a l’ESEIAAT, amb un 11,914 per a 60 places; la doble titulació interuniversitària entre els graus en Economia i Estadística, impartida conjuntament amb la Universitat de Barcelona (UB), amb un 11,453 per a 20 places; la doble titulació de grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials i Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació o Enginyeria Telemàtica, que imparteix l’EETAC, amb un 11,140 per a 40 places. També tenen una nota de tall per sobre de 10 el grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l’ESEIAAT, amb una nota de 10,242 per a 60 places; i el grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials, que s’imparteix a l’EETAC, amb una nota de tall de 10,194 per a 120 places.

Els estudiants assignats en primera preferència ocupen el 77,1% de les places ofertades
Enguany, un total de 6.087 estudiants han sol·licitat plaça en primera preferència per cursar un grau a centres propis i adscrits de la UPC el curs 2020-2021, un 10 % més que el curs anterior. Han estat assignats en primera preferència 4.203 estudiants: 3.772 en centres propis i 431 en centres adscrits. Això representa que el 77,1 % de les places ofertades seran ocupades per estudiants assignats en primera preferència.

Per branques de coneixement, les titulacions d’Enginyeria i Arquitectura incrementen lleugerament l’assignació d’estudiants i suposen el 20,19 % de l’assignació total del sistema universitari català (19,70 % el curs anterior). Els estudis d’aquest àmbit de coneixement continuen mantenint un biaix de gènere però continua incrementant lleugerament en el nombre de dones assignades en Enginyeria i Arquitectura, que han passat de 2.199 el 2019 a 2.513 aquest any.

Dades generals de la preinscripció d'enguany
Un total de 54.936 estudiants (47.559 el 2019) s’han preinscrit aquest any en alguna de les set universitats públiques catalanes. Pel que fa a les assignacions, un 81,16% (44.588 estudiants) ja tenen assignat un centre d’estudis. D’aquests, un 61,01 % (27.201) han estat assignats en primera preferència. La UPC és la tercera universitat pública a Catalunya en nombre d’assignacions, amb 4.203 estudiants assignats en primera preferència.