Els valors de la UPC reben el vot favorable del Claustre Universitari

A la dreta de la imatge, el vicerector de Política Universitària, Joan Gispets; la professora Ester Busquets (UVIC-UCC) i el professor de Filosofia Joan Manel del Pozo (UdG), que han presentat els valors de la UPC, acordats en la sessió del Claustre Universitari
Descarregar

Durant la sessió, el vicerrector Joan Gispets ha explicat com s'ha fet el procés de participació per definir els valors de la UPC
Descarregar

Compromís social, esperit cooperatiu, professionalitat, sentit crític, sostenibilitat i veracitat han estat els valors aprovats en la sessió del Claustre Universitari del 31 de gener. Uns valors sorgits d'un procés participatiu de tota la comunitat i que complementen la missió i la visió que es van definir el curs passat. En la mateixa sessió s'han aprovat l'Informe de gestió del 2023 i dues mocions sobre Palestina.

02/02/2024

El Claustre Universitari ha debatut i aprovat, amb 132 a favor, 10 en contra i 22 en blanc, els valors que han d’orientar l’activitat de la UPCcompromís social, esperit cooperatiu, professionalitat, sentit crític, sostenibilitat i veracitat— i complementen la missió i la visió que es van definir el curs passat. Recullen el plantejament inicial, així com les aportacions fetes per tota la comunitat universitària, a través d’un procés participatiu.

Es tracta d'un procés que es va iniciar en la sessió del Claustre Universitari del 7 de juny del 2023, en la qual es va debatre sobre quins valors han d’impregnar l’activitat de la Universitat, i es va acordar el procés col·laboratiu que ha tingut lloc els darrers mesos, en el marc del projecte Galàxia Aprenentatge.

El vicerector de Política Universitària, Joan Gispets, ha explicat al Claustre Universitari com ha estat aquest procés participatiu. La proposta base de valors que s’ha sotmès a consideració de la comunitat universitària ha estat elaborada per dos grups de treball formats per claustrals amb una representació proporcional dels diferents col·lectius. Tant les sessions de treball d'aquests grups com la redacció de la proposta han comptat amb la col·laboració dels professors de filosofia Ester Busquets i Joan Manel del Pozo, de la Universitat de Vic (UVIC-UCC) i de la Universitat de Girona (UdG), respectivament. La proposta es va sotmetre a valoració per part de la comunitat universitària, que podia, a més, presentar propostes de nous valors.

Cadascun dels sis valors aprovats pel Claustre s’acompanya d’una descripció que destaca per quin motiu són rellevants i han d’orientar l’activitat de la UPC.

S'aproven l'Informe de gestió i dues mocions sobre Palestina

En la mateixa sessió del Claustre Universitari s’ha debatut i aprovat l’Informe de gestió 2023, així com dues mocions amb relació a la situació a Palestina, que s’elevaran ara al Consell de Govern per a la seva consideració. Es pot ampliar informació a la notícia El Claustre Universitari aprova l'informe de gestió del 2023).