Les quotes de gènere, tema de la conferència que clou el cicle ‘Dona i Tecnologia: un tàndem de futur’ del Palau Macaya

‘Quotes de gènere per aconseguir la igualtat? El cas de Suècia’ és el títol de la conferència de cloenda del cicle ‘Dona i Tecnologia: un tàndem de futur’ que s’ha portat a terme durant aquest 2019 en col·laboració amb el Palau Macaya. La conferència anirà a càrrec d’Anita Nyberg, professora emèrita de la Stockholm University.

26/11/2019

Les quotes de gènere poden ser una via per pal·liar situacions d’accés desigual entre homes i dones a càrrecs de responsabilitat en empreses, de representativitat desigual als partits polítics i als governs, de progrés professional desigual entre el professorat de les universitats... N’hi ha que consideren aquesta via vàlida i necessària, d’altres la veuen com un recurs pal·liatiu que es pot convertir en una trampa, i també hi ha qui pensa que és una mesura totalment injusta. Poden ser les quotes una eina més per transformar la societat i fer-la més igualitària?

Aquest és el tema sobre el què versarà la conferència ‘Quotes de gènere per aconseguir la igualtat? El cas de Suècia’, a càrrec d’Anita Nyberg, professora emèrita de la Stockholm University i exsecretària del Comitè Suec per a la Distribució del Poder Econòmic i dels Recursos Econòmics entre Dones i Homes. I és que Suècia té una llarga tradició de polítiques d’igualtat de gènere: en el darrer Índex d’Igualtat de Gènere (2019) publicat per l’European Institute for Gender Equality (EIGE), Suècia apareix al capdamunt de la llista. La conferència plantejarà si les quotes de gènere han tingut cap paper en l’assoliment d’aquesta fita i en quines àrees.

La conferència ha tingut lloc dimarts, 3 de desembre, a les 18.30 hores, al Palau Macaya de Barcelona (Passeig de Sant Joan, 108) i ha comptat amb la intervenció del rector de la UPC, Francesc Torres. A banda de la conferència, què s'ha traduït simultàniament de l’anglès al català, a la sessió de cloenda del cicle també s'ha fet una presentació de les conclusions més rellevants del programa, que ha comptat amb la direcció científica de la professora i investigadora de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC Núria Castell. En els 11 tallers que s'han realitzat en aquest cicle hi han participat 200 persones i en la totalitat de les activitats programades, 400 persones.