Esteu aquí: Inici > Actualitat UPC

Actualitat UPC

Noticia Premsa Els estudis de grau i màster de la UPC, al Saló de l’Ensenyament i a Futura
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) presentarà la seva oferta d’estudis universitaris al Saló de l’Ensenyament, del 22 al 26 de març, i al Saló dels Màsters i Postgraus Futura, els dies 24 i 25 de març. Entre les novetats per al curs 2017-2018 inclou tres nous graus —Ciència i Enginyeria de Dades, Enginyeria d’Automoció, i Disseny, Animació i Art Digital— i tres nous màsters —Enginyeria de Sistemes Aeris no Tripulats (Drons), Enginyeria Naval i Oceànica i Estudis Avançats en Disseny-Barcelona (MBDesign).
Noticia Premsa L’empresa Pilz ha lliurat a l’ESEIAAT un equip de seguretat de darrera generació en fabricació intel·ligent
Divendres, 24 de març, la companyia internacional Pilz, especialitzada en enginyeria d’automatització, ha lliurat al laboratori de Robòtica i CIM del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), un equip dels que s’utilitzen per millorar la seguretat dels processos industrials que es basen en la fabricació intel·ligent (denominada Factory o indústria 4.0). L’equipament, de darrera generació, està destinat a la formació dels estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).
Noticia Premsa Investigadors de l'ICFO aconsegueixen eludir el principi d'incertesa d'Heisenberg
Un grup d'investigadors de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), institut de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han descobert una nova tècnica que podria millorar considerablement la precisió d'instruments com els escàners d'imatge per ressonància magnètica (IRM) o els rellotges atòmics. L'estudi, publicat a la revista Nature, utilitza una tècnica que aconsegueix eludir el principi d'incertesa de Heisenberg. Concretament, la tècnica oculta la incertesa quàntica en certs paràmetres atòmics que no són visibles per l'instrument, de forma que es poden obtenir mesures amb una precisió sense precedents.
Noticia Premsa Dijous, 30 de març, sessió ordinària del Consell de Govern
El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es reunirà dijous, 30 de març, a partir de les 10 h, a la Sala de Juntes del Rectorat, a Barcelona. La sessió, de caràcter ordinari, es podrà seguir en directe, prèvia identificació, a través d'UPCtv.
Noticia Premsa Del 28 al 31 de març, eleccions al Claustre Universitari, per primer cop íntegrament per urna electrònica
Un total de 32.526 persones estan cridades a votar en les eleccions per escollir els representants del PDI, del PAS i de l’estudiantat al Claustre Universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). El 14 de març s'ha iniciat la campanya electoral, que finalitzarà el 27 de març. Les votacions s’efectuaran, per primer cop, íntegrament per urna electrònica durant 72 hores: entre les 10 h del 28 de març i les 9.59 h del 31 de març.
És notícia
Lluís Tavernet, gerent de Pilz, Enric Fossas, rector de la UPC i Xavier Roca, director de l'ESEIAAT, en l'acte de signatura del conveni a Terrassa. L’empresa Pilz ha lliurat a l’ESEIAAT un equip de seguretat de darrera generació en fabricació intel·ligent Divendres, 24 de març, la companyia internacional Pilz, especialitzada en enginyeria ... [llegir +]
Dijous, 30 de març, sessió ordinària del Consell de Govern El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es reunirà dijous, 30 de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: Ferran Martin Ciurana, Lorena Bianchet, Rob Sewell, Morgan W. Mitchell i Giorgio Colangelo Investigadors de l'ICFO aconsegueixen eludir el principi d'incertesa d'Heisenberg Un grup d'investigadors de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), institut de recerca adscrit ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)