You are here: Home > More news > El catedràtic d’urbanisme Joaquim Sabaté serà investit doctor ‘honoris causa’ per la Universidad Nacional de Córdoba

New

La Universidad Nacional de Córdoba, a l’Argentina, ha acordat investir doctor ‘honoris causa’ a Joaquim Sabaté, catedràtic i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per la seva trajectòria en el camp de l’urbanisme, la seva recerca centrada en el territori i els paisatges culturals i per la seva tasca com a formador d’investigadors llatinoamericans.

20/04/2017
El professor Joaquim Sabaté, doctor arquitecte, llicenciat en Ciències Econòmiques i catedràtic del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC, serà investit doctor honoris causa per la Universidad Nacional de Córdoba, a l’Argentina, on ha participat transferint coneixements específics sobre el projecte del territori i els paisatges culturals en conferències, publicacions i activitats de formació a docents i estudiants de postgrau.

Fundador del Laboratori Internacional de Paisatges Culturals i director de la revista Identidades: territorio, cultura, patrimonio, Joaquim Sabaté imparteix docència a l’ETSAB i dirigeix el programa de doctorat en Urbanisme, el màster d’investigació en Urbanisme (MBArch línia Urbanisme) i el de Projectació Urbanística de la UPC.

Joaquim Sabaté, que va ser director del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori del 1992 al 1999, desenvolupa la seva activitat investigadora a través del grup de recerca en Urbanisme (GRU), centrat en el camp de l’urbanisme, l’ordenació territorial i els paisatges culturals. Fruit d’aquesta activitat ha publicat més de cent llibres o capítols de llibres, així com articles en revistes especialitzades i ha dirigit una quarantena de tesis doctorals.

Autor de nombrosos treballs i investigacions de planejament urbanístic i territorial a l’Argentina, Brasil, Xile, Espanya, Itàlia i Uruguai, ha estat distingit en tres ocasions en les convocatòries del Premi Nacional d’Urbanisme d’Espanya (recerca, planejament i rehabilitació). A més, el 2007 va rebre el Premi d’Urbanisme de Catalunya i el 2011 el Premi Especial de Patrimoni de Catalunya.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
UPC rises 46 places in QS World University Rankings 2018 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has risen 46 positions and once again ranks amongst ... [read +]
The American astrophysicist Kip S. Thorne The UPC has awarded an honorary doctoral degree to the American astrophysicist Kip S. Thorne On Thursday 25 May of this year, the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has awarded an ... [read +]
Oriol Bohigas Library presented at the UPC’s Barcelona School of Architecture On 28 April, the Barcelona School of Architecture (ETSAB) of the Universitat Politècnica de ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)