Esteu aquí: Inici > Més notícies > El projecte CASBA de l'ETSAB, reconegut com a model d’innovació social a Catalunya

Per part de l’empresa pública d’acció social Catalunya SUMAR

El projecte CASBA, realitzat per estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per millorar l’accessibilitat a les vies públiques, comerços i equipaments del casc antic de Barcelona, ha estat distingit com a model d’innovació social a Catalunya en la 4ª edició de la Jornada 10x10’ Càpsules d’Innovació Social, que té lloc divendres, 18 de març, de 9.30 a 14 hores, a CosmoCaixa de Barcelona.

18/03/2016
El projecte 'Casc Antic Sense Barreres' (CASBA) de la UPC reconegut com a model d’innovació social en l’àmbit català, l’ha realitzat un grup de 70 estudiants de l’ETSAB, dirigits per la professora Sandra Bestraten, que han analitzat in situ l’accessibilitat física dels carrers i l’accés a comerços i equipaments dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera del nucli antic de Barcelona i proposen millores viables per garantir-ne l’accessibilitat. CASBA s’ha dut a terme juntament amb persones amb discapacitat residents en aquests barris i que formen part de la Comissió de Persones amb Discapacitat del Casc Antic, i amb el suport de la Càtedra d’Accessibilitat de la Universitat. Les solucions d’accessibilitat s’han lliurat als comerços analitzats i al districte de Ciutat Vella i a l’Institut Municipal de persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona.

CASBA és la iniciativa que obre aquesta 4a edició de la Jornada de Càpsules d’Innovació Social, que té lloc el 18 de març. Posteriorment, també es presenten nou projectes més. La benvinguda de l’acte és a càrrec de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, i també hi intervé, amb una ponència, el psicòleg Rafel Santandreu.

La Jornada 10x10’ Càpsules d’Innovació Social pretén donar visibilitat a diferents projectes d’innovació en l’àmbit dels serveis socials, així com oferir solucions i eines de millora per a alguns dels problemes actuals i futurs de la societat. Està organitzada per l’empresa pública d’acció social de Catalunya SUMAR i amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, la Diputació de Girona i l’Obra Social “la Caixa”.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Fotografia "Escullera", captada des del globus llançat per l'equip NESLAB, guanyadora del concurs Global Space Balloon Challenge Estudiants de l’ESEIAAT llancen un globus a l’estratosfera que capta imatges espectaculars de la Terra i del Sol Un grup de 17 estudiants de diversos cursos de l’Escola d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial ... [llegir +]
Imatges de la segona edició del Networking Talent Day El talent que les empreses cerquen està a la UPC La tercera edició del Networking Talent Day de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ... [llegir +]
Investigadors de la FIB treballen per millorar les aplicacions de programari a partir de l’experiència dels usuaris La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa en el projecte SUPERSEDE, que es ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)