You are here: Home > More news > Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

New

S’ha inaugurat divendres, 16 de març, a les 19h a la Capella de Santa Àgata del Museu d’Història de Barcelona (Plaça del Rei , s/n, Barcelona)

Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

La UPC participa a l’exposició ‘Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni’, organitzada pel Museu d’Història de Barcelona, la Real Sociedad Matemática Española i la Societat Catalana de Matemàtiques. La instal·lació pretén divulgar els lligams entre la matemàtica i les creacions artístiques de manera amena i interactiva.

16/03/2012
La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) col·labora amb el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA) en el muntatge de l’exposició Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni que es pot visitar des del 17 de març i fins al 6 de maig a la Capella de Santa Àgata del MUHBA (Plaça del Rei, s/n, Barcelona). A la inauguració, que va tenir lloc el 16 de març, van assistir Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; Antonio Campillo, president de la Real Sociedad Matemática Española, i Joan de Solà-Morales, president de la Societat Catalana de Matemàtiques.

L'exposició és resultat d'una joint venture entre l'exposició interactiva IMAGINARY de la Real Sociedad Matemática Española (RSME)—comissariada pel professor de Matemàtica Aplicada de la UPC Sebastià Xambó—, el MUHBA i la comunitat matemàtica local. S’hi presenten de manera conjunta elements universals de la matemàtica i elements històrics particulars de la ciutat de Barcelona amb contingut matemàtic.

Els elements de la instal·lació s’han agrupat en quatre mòduls: els frescos de Ferrer Bassa a la capella de Sant Miquel del monestir de Pedralbes; l’arquitectura de la capella de Santa Àgata, el Saló del Tinell i el Monestir de Pedralbes; el gran rellotge de la Torre de les Hores i les estacions de metro de la Plaça Catalunya i la Plaça Espanya, projectades per Esteve Terrades.

A través d’Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni, l’espectador coneix el diàleg entre geometria i àlgebra, aprèn a llegir les propietats d’una forma, com ara les simetries, en la seva equació o bé descobreix singularitats i punts especials del patrimoni barceloní i els misteris conceptuals que impliquen.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
The equipment to collect bins. Collaboration to develop more efficient, robust mobile equipment to collect bins The Industrial Equipment Design Centre (CDEI UPC) has worked with the company Palvi to develop new ... [read +]
A tablet displaying Easy Communicator beta version icons. A group of researchers and students at the EPSEVG have designed a tool to help people with disabilities to learn and communicate Easy Communicator (ECO) is a tool for learning and communicating on mobile devices that is designed ... [read +]
The period for applying for student financial aid from the Erasmus+ Programme is now open From 21 November onwards, students can apply for financial aid in the first call of Erasmus+ Study ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)