You are here: Home > More news > Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

New

S’ha inaugurat divendres, 16 de març, a les 19h a la Capella de Santa Àgata del Museu d’Història de Barcelona (Plaça del Rei , s/n, Barcelona)

Participació en l’exposició 'Imaginary/BCN'

La UPC participa a l’exposició ‘Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni’, organitzada pel Museu d’Història de Barcelona, la Real Sociedad Matemática Española i la Societat Catalana de Matemàtiques. La instal·lació pretén divulgar els lligams entre la matemàtica i les creacions artístiques de manera amena i interactiva.

16/03/2012
La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) col·labora amb el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA) en el muntatge de l’exposició Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni que es pot visitar des del 17 de març i fins al 6 de maig a la Capella de Santa Àgata del MUHBA (Plaça del Rei, s/n, Barcelona). A la inauguració, que va tenir lloc el 16 de març, van assistir Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; Antonio Campillo, president de la Real Sociedad Matemática Española, i Joan de Solà-Morales, president de la Societat Catalana de Matemàtiques.

L'exposició és resultat d'una joint venture entre l'exposició interactiva IMAGINARY de la Real Sociedad Matemática Española (RSME)—comissariada pel professor de Matemàtica Aplicada de la UPC Sebastià Xambó—, el MUHBA i la comunitat matemàtica local. S’hi presenten de manera conjunta elements universals de la matemàtica i elements històrics particulars de la ciutat de Barcelona amb contingut matemàtic.

Els elements de la instal·lació s’han agrupat en quatre mòduls: els frescos de Ferrer Bassa a la capella de Sant Miquel del monestir de Pedralbes; l’arquitectura de la capella de Santa Àgata, el Saló del Tinell i el Monestir de Pedralbes; el gran rellotge de la Torre de les Hores i les estacions de metro de la Plaça Catalunya i la Plaça Espanya, projectades per Esteve Terrades.

A través d’Imaginary/BCN. La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni, l’espectador coneix el diàleg entre geometria i àlgebra, aprèn a llegir les propietats d’una forma, com ara les simetries, en la seva equació o bé descobreix singularitats i punts especials del patrimoni barceloní i els misteris conceptuals que impliquen.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
The acoustic tunnel, with a capacity of over 150,000 litres, simulates oceanic conditions to allow researchers to recreate what happens in the marine environment at laboratory scale, without having to move to the study areas to test the instruments The UPC inaugurates the first acoustic tunnel in Europe to investigate how to recover the acoustic balance of the oceans At its headquarters in the port of Vilanova i la Geltrú, the Laboratory of Applied BioAcoustics ... [read +]
An machine of the Nanoengineering Research Centre UPC leads Catalan universities in European Horizon 2020 projects for 2014-2015 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) is the top-ranked university in Catalonia in terms ... [read +]
The UPC, SEAT and Volkswagen Group Research select Barcelona to create the mobility of the future with CARNET The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), SEAT and Volkswagen Group Research are kicking off ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)