Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, primera universitat catalana al rànquing del 4 International Colleges and Universities

La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) és la primera universitat catalana, la tercera espanyola i la 30a europea al rànquing que elabora el 4 International Colleges and Universities (4ICU)

01/02/2012
Aquesta entitat, amb seu a Austràlia, confecciona un directori mundial d’institucions d’educació superior i semestralment publica un rànquing en el qual les posiciona a partir de la popularitat de les seves webs.

A la darrera edició, publicada al gener de 2012, la UPC ha esdevingut la tercera universitat espanyola més ben posicionada, i la primera entre les universitats politècniques espanyoles, d’una banda, i també entre les universitats catalanes, de l’altra. La UPC ha millorat substancialment els seus resultats en el darrer semestre i ara ocupa la 30ena posició del rànquing europeu després de pujar 30 posicions.

Aquest rànquing, que ha analitzat 11.000 universitats, està liderat pel Massachussets Institute of Technology en l’àmbit mundial, la Universitat de Cambridge en l’àmbit europeu, i la Universitat de Granada a Espanya.

El Rànquing 4ICU utilitza un únic indicador de síntesi, la “Popularitat web”, que es calcula a partir d’un algoritme que s’aplica a les mesures de les dades de cada web. Les dades s’obtenen de tres indicadors: Google PageRank i Majestic Seo Referring Domains, que mesuren la popularitat a partir del nombre de links, i Alexa Traffic Rank, que es basa en les visites i usuaris d’una pàgina.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La higiene de mans obre la V Jornada de Contactologia per a professionals, del Centre Universitari de la Visió El proper dia 17 de setembre, de 9h a 17h, el Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Facultat ... [llegir +]
La UPC, seu de la segona conferència internacional de la formació permanent en ciències aplicades Entre els dies 15 i 17 de setembre, la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech ... [llegir +]
El 30 d’octubre, eleccions parcials per renovar vacants al Claustre Universitari El 10 de setembre s’han convocat les eleccions parcials per renovar les 61 vacants que s’han ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech