Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, primera universitat catalana al rànquing del 4 International Colleges and Universities

La Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) és la primera universitat catalana, la tercera espanyola i la 30a europea al rànquing que elabora el 4 International Colleges and Universities (4ICU)

01/02/2012
Aquesta entitat, amb seu a Austràlia, confecciona un directori mundial d’institucions d’educació superior i semestralment publica un rànquing en el qual les posiciona a partir de la popularitat de les seves webs.

A la darrera edició, publicada al gener de 2012, la UPC ha esdevingut la tercera universitat espanyola més ben posicionada, i la primera entre les universitats politècniques espanyoles, d’una banda, i també entre les universitats catalanes, de l’altra. La UPC ha millorat substancialment els seus resultats en el darrer semestre i ara ocupa la 30ena posició del rànquing europeu després de pujar 30 posicions.

Aquest rànquing, que ha analitzat 11.000 universitats, està liderat pel Massachussets Institute of Technology en l’àmbit mundial, la Universitat de Cambridge en l’àmbit europeu, i la Universitat de Granada a Espanya.

El Rànquing 4ICU utilitza un únic indicador de síntesi, la “Popularitat web”, que es calcula a partir d’un algoritme que s’aplica a les mesures de les dades de cada web. Les dades s’obtenen de tres indicadors: Google PageRank i Majestic Seo Referring Domains, que mesuren la popularitat a partir del nombre de links, i Alexa Traffic Rank, que es basa en les visites i usuaris d’una pàgina.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC. La FIB rep un ajut de 10.000 euros per oferir una doble titulació en TIC i salut amb l’Ecole d’Ingénieurs ISIS de França El projecte formatiu que han presentat la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la ... [llegir +]
Imatge gràfica del programa UPC Cardio En marxa el Programa de promoció de la salut cardiovascular per al PDI i PAS El proper 20 de maig es posarà en marxa el Programa de Promoció de la Salut Cardiovascular a la ... [llegir +]
El Consell Social convoca el Premi UPC de Ciència-Ficció 2014 El Consell Social de la UPC ha convocat el Premi UPC de Ciència-Ficció d’aquest any. La ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech