Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Posicionament de la UPC respecte dels tractats internacionals de lliure comerç TTIP, CETA i TiSA

La UPC es posiciona davant les negociacions sobre els acords TTIP, CETA i TiSA demanant que s’obri un debat ampli i plural sobre les implicacions d’aquests acords, que abasti al conjunt de tota la societat.

07/04/2016
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’ha posicionat davant dels acords de la Unió Europea i els Estats Units en matèria de liberalització de comerç i inversions. Segons el document aprovat pel Consell de Govern del 29 de març, demana una moratòria en la negociació i aprovació del Tractat Transatlàntic de Lliure Comerç i Inversió, en anglès Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), de l’Acord integral d’Economia i Comerç o Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA), i de l’Acord en Comerç de Serveis o Trade in Services Agreement (TiSA), i que s’obri un debat ampli i plural sobre les seves implicacions, que abasti el conjunt de la societat.

Al mateix temps, en aquest posicionament institucional es declara l’educació, la recerca i la transferència de coneixement dins de l’àmbit de la universitat no susceptibles de negociació de cap tractat d’inversió ni de transacció mercantil, i es dóna suport a totes les iniciatives dirigides a promoure la informació i el debat públic sobre l’impacte que podrien comportar aquests tractats.

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Comunicado de las universidades y de los centros de investigación de Catalunya El 21 de septiembre, los máximos representantes del conjunto de universidades y centros de ... [leer +]
De izquierda a derecha: la directora de la EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresidente de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de la ETSEIB, y el rector Enric Fossas. Acuerdo de colaboración con SEAT para el grado en Ingeniería de Automoción El vicepresidente de Recursos Humanos de SEAT, Xavier Ros, y el rector de la Universitat ... [leer +]
La UPC, entre las 300 mejores universidades del mundo en Artes y Humanidades en el ranking THE WUR La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se sitúa entre las 300 mejores universidades del ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech