Esteu aquí: Inici > Més notícies > Una ortesi per a persones amb lesió medul·lar guanya el premi PFC Fundación Universia-UPC

Quarta edició dels Premis Projecte de Fi de Carrera Fundación Universia per a l'estudiantat de la UPC

La millora del sistema d'àudio d'una sala d'entrenament sensorial per discapacitats visuals obté un accèssit

29/03/2012
El model d’ortesi activa per assistir la marxa de persones amb lesions medul·lars incompletes proposat per Guillermo Arroyo ha guanyat el premi al millor projecte de fi de carrera en la convocatòria 2011 dels Premis PFC Fundación Universia-UPC.

Aquest premi, convocat anualment per la Fundación Universia i la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), reconeix els treballs de fi de carrera de l'alumnat de la UPC que afavoreixin l'accessibilitat i la integració laboral de les persones amb discapacitat.

El jurat de l'edició 2011 ha destacat que el projecte Model d'ortesi activa SCKAFO per assistir la marxa de lesionats medul·lars ofereix una solució a les persones amb discapacitat física causada per una lesió medul·lar incompleta, ja que la nova ortesis de genoll i turmell amb control de suport fa possible una millora de l'autonomia i la integració de les persones que la utilitzin. Els avenços en robòtica i ortopèdia aplicats a l’ortesi la fan més lleugera que les convencionals i el seu disseny modular permet acoblar sistemes específics amb elements ortèsics estàndard. El treball premiat és el projecte de fi d'estudis del Màster Universitari en Enginyeria Biomèdica de Guillermo Arroyo, que ha estat dirigit per Josep Maria Font, professor del Departament d'Enginyeria Mecànica i del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC.

També s'ha atorgat un accèssit del premi al projecte Distribució d'Audio Streaming multifluxe en una sala d'orientació i mobilitat, presentat per l'estudiant Eduard Ramon i dirigit per Daniel Guasch, professor del Departament d'Enginyeria Telemàtica i director de la Càtedra d'Accessibilitat de la UPC. Aquest projecte de fi de carrera d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació busca millorar els sistemes d'àudio a les sales creades per a l'entrenament sensorial de les persones amb ceguesa o discapacitat visual greu. El treball descriu un sistema de distribució d'àudio que permet controlar, de manera individual, el so emès per un nombre il·limitat d'altaveus, mitjançant la tecnologia streaming per al control de fluxos d'àudio. El jurat ha destacat la capacitat de recrear espais al laboratori, com poden ser parcs, estacions de tren o les cruïlles dels carrers, així com el seu potencial divulgatiu, educatiu i de recerca en relació a la ceguesa i la deficiència visual greu.

En aquesta edició s'han presentat cinc projectes, i el jurat presidit per Marisol Marqués, vicerectora de Relacions Institucionals de la UPC, ha estat constituït per Sonia Viñas, coordinadora de Programes de la Fundación Universia; Sandra Bestraten, professora de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona; Pere Caminal, professor del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial; Josep Paradells, professor del Departament d'Enginyeria Telemàtica; Xavier Grau, delegat territorial d'ONCE a Catalunya i l'arquitecte Xavier Garcia-Milà.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, per primera vegada a la classificació general del rànquing de Xangai La UPC entra a formar part, per primer cop, de la classificació general de l’Academic Ranking of ... [llegir +]
El 23 de setembre, el fundador de La Fageda inaugurarà el curs acadèmic 2014-2015 El 23 de setembre, a les 11.30 hores, a l’auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, tindrà lloc ... [llegir +]
Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una nova ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech