Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC aprova els Estatuts

La UPC aprova els Estatuts

El 21 de desembre va tenir lloc la continuació del Claustre Universitari reunit en sessió extraordinària, així com la sessió ordinària d’aquest òrgan de govern.

05/01/2012
El Claustre Universitari reunit en sessió extraordinària el dia 21 de desembre —com a continuació de la sessió del dia 14— ha aprovat uns nous Estatuts per a la UPC. El text és la culminació d’un llarg procés que es va iniciar el mes de maig amb la redacció, per part de la Comissió d’Estatuts, d’un avantprojecte i que va tenir continuïtat en la presentació d’esmenes per part dels claustrals i del posterior debat per aproximar posicions. La Comissió va treballar per a la integració de gran part de les esmenes presentades, treball que es va materialitzar en un acord transaccional que es va presentar en la sessió extraordinària del dia 14 i que va ser aprovat per amplia majoria amb 169 vots a favor, 3 en contra, 4 en blanc i 0 nuls.

El text finalment aprovat el dia 21 de desembre és fruit d’aquest acord transaccional, així com del debat i de la votació de les esmenes que quedaven. El resultat de la votació de la proposta presentada va ser el següent: 108 vots a favor, 90 vots en contra i 6 en blanc. El rector Antoni Giró va agrair públicament a la Comissió d’Estatuts i d’una manera especial al Comissionat d’Estatuts José Mariño, l’excel·lent tasca realitzada i el treball dut a terme per aconseguir apropar posicions diferents en l’elaboració del text.

D’altra banda, i després de la sessió extraordinària va tenir lloc la sessió ordinària d’aquest òrgan de govern. En iniciar-se, el rector va interrompre la sessió per permetre que els representants de les juntes de PASF i PASL llegissin un comunicat als membres del Claustre Universitari. A continuació i tal i com estava previst a l’ordre del dia, el rector Antoni Giró va presentar l’informe sobre l’actuació del Consell de Govern durant el darrer any, que va estar aprovat per 76 vots a favor, 14 en contra i 5 en blanc.

El rector va presentar igualment el seu informe i pla d’actuació per als propers mesos. La delicada situació econòmica de la Universitat i el Pla de Viabilitat Econòmica que la Universitat està elaborant van ser alguns dels elements clau del debat de la sessió en la qual es van tractar altres aspectes, com ara les accions a emprendre per fer més eficient la institució.

El rector va esbossar un futur en el qual la UPC haurà d’orientar-se cap a canvis profunds: “caldrà —va dir— repensar l’estructura i establir uns objectius estratègics que ens permetin fer camí i, a la vegada, mantenir l’excel·lència que hem assolit”. El rector va reclamar la valentia de tothom per prendre les decisions adequades en un marc de consens i es va mostrar disposat a treballar amb col·laboració de tots i totes. “Els Estatuts que hem aprovat avui —va assegurar— han de servir precisament per això, tot tenint en compte el paper decisiu que ha de desenvolupar el finançament de la universitat per part de la Generalitat de Catalunya i també la necessitat de disposar d’un full de ruta que ens permeti assolir la viabilitat econòmica de la institució”.

En la mateixa sessió, el síndic de Greuges, Xavier Ortega, va presentar un informe sobre l’actuació de la Sindicatura en 2010 i la vicerectora Marisol Marqués va informar sobre l’evolució del nombre d’homes i dones a la UPC en el darrer període.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
D’esquerra a dreta membres de la taula: Sandra Bestraten, professora de l’ETSAB; Daniel Guasch, director de la Càtedra d’accessibilitat de la UPC; Jordi Martí, regidor del districte de Sants-Montjuïc; Ramon Lamiel, gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, i Jordi Bailach, director Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona. El comerç de Sants podrà aplicar les millores d’accessibilitat proposades per estudiantat de l’ETSAB El 16 d’abril s’han presentat, a la Sala de Plens de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc de ... [llegir +]
Imatge del concurs de tuits per Sant Jordi Torna el concurs de tuits per Sant Jordi Els dies 22, 23 i 24 d'abril, per celebrar Sant Jordi la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
Pau Fonseca i Antoni Fonseca, investigadors de l'InLab FIB, fent servir el programari que han desenvolupat. Algorismes per a l'arquitectura sostenible Investigadors de l'InLab FIB de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) creen un 'software' ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)