Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S'inicia la construcció d’habitatges universitaris de l’ETSAV amb un sistema pioner

En total es muntaran 62 mòduls, un d'ells totalment adaptat a persones amb dicapacitat i 5 d’ells per a espais comunitaris

Es tracta 57 habitatges, de 40 m2 útils cadascun, per a un o dos estudiants. Excepte el nucli de serveis (bany i cuina), la resta de superfície es pot organitzar lliurement gràcies al sistema modular. L’edificació es farà en només deu dies.

02/12/2010
El 26 de novembre es va iniciar el procés d’apilament dels mòduls que componen els 57 habitatges universitaris situats a la mateixa illa que l’ETSAV. Es tracta d’una promoció d’habitatges de protecció oficial de lloguer destinats a membres de la comunitat universitària, que neix de l’acord establert entre el Ministeri de Foment, el Departament de Medi Ambient i Habitatge, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i la UPC.

Els habitatges s’han construït mitjançant un innovador sistema que permet fabricar els mòduls a distància d’una manera més eficient i després col·locar-los al lloc on els correspon per compondre el bloc d’habitatges.

En la primera fase, el nou edifici s’organitza a partir de dos blocs paral·lels amb un pati interior. En la segona —que es desenvoluparà amb la col·laboració de l’Obra Social d’Unnim, l’Institut Català de l’Energia (ICAEN) i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès—, es preveu cobrir el pati interior i dotar l’edifici d’un sistema de recuperació de calor i d’un espai per a usos comuns.

Un cop finalitzada la construcció, que només durarà 10 dies, s’hauran instal·lat 62 mòduls d’edificació industrialitzats, un dels quals totalment adaptat per a persones amb discapacitat i altres 5 que es dedicaran a espais comunitaris (consergeria, serveis, sales...).

Un dels principals objectius de l’actuació ha estat aconseguir l’excel·lència tant en aspectes de sostenibilitat com en els d’eficiència energètica. L’edifici té la certificació energètica A i serà el primer d’Espanya amb la certificació suïssa Minergie.

Habitatges adaptables
Un dels elements més innovadors del sistema constructiu és que permet organitzar cada habitatge de manera independent. A partir d’un nucli central (bany i cuina), la resta de la superfície es pot organitzar lliurement, d’acord amb les preferències de cada ocupant (entre un o dos per habitatge).

Aquest sistema, anomenat EMI (edificació modular integral), de l’empresa Compact Habit, permet construir edificis de fins a vuit alçades. El procés productiu s’articula en quatre fases: fabricar, transportar, apilar i connectar. La primera fase del procés es fa a la planta de producció que l’empresa té a Cardona (Bages) i la resta es desenvolupa in situ, al lloc on s’ha d’ubicar l’edifici.

El projecte l’han realitzat els equips d’arquitectura H Arquitectes Àrea Productiva i DATA Arquitectura i Enginyeria.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
L'equip MotoSpirit de l'ETSEIAT de Terrassa. L’equip MotoSpirit de l’ETSEIAT aconsegueix, al circuit d’Alcañiz, la 5a posició a la III Competició Internacional MotoStudent Els vuit estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de ... [llegir +]
Els investigadors Jasmina Casals-Terré i Josep Farré-Lladós, del grup de recerca MicrotechLab del Campus de la UPC a Terrassa. Patenten un nou sistema per lubricar els aerogeneradors sense aturar-los Investigadors del grup de recerca MicrotechLab de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al ... [llegir +]
Logotip de la 5ena edició del Festival d'Arquitectura 48h Open House de Barcelona. L’ETSEIB participa al Festival 48h Open House BCN Dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 14 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech