Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S'inicia la construcció d’habitatges universitaris de l’ETSAV amb un sistema pioner

En total es muntaran 62 mòduls, un d'ells totalment adaptat a persones amb dicapacitat i 5 d’ells per a espais comunitaris

Es tracta 57 habitatges, de 40 m2 útils cadascun, per a un o dos estudiants. Excepte el nucli de serveis (bany i cuina), la resta de superfície es pot organitzar lliurement gràcies al sistema modular. L’edificació es farà en només deu dies.

02/12/2010
El 26 de novembre es va iniciar el procés d’apilament dels mòduls que componen els 57 habitatges universitaris situats a la mateixa illa que l’ETSAV. Es tracta d’una promoció d’habitatges de protecció oficial de lloguer destinats a membres de la comunitat universitària, que neix de l’acord establert entre el Ministeri de Foment, el Departament de Medi Ambient i Habitatge, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i la UPC.

Els habitatges s’han construït mitjançant un innovador sistema que permet fabricar els mòduls a distància d’una manera més eficient i després col·locar-los al lloc on els correspon per compondre el bloc d’habitatges.

En la primera fase, el nou edifici s’organitza a partir de dos blocs paral·lels amb un pati interior. En la segona —que es desenvoluparà amb la col·laboració de l’Obra Social d’Unnim, l’Institut Català de l’Energia (ICAEN) i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès—, es preveu cobrir el pati interior i dotar l’edifici d’un sistema de recuperació de calor i d’un espai per a usos comuns.

Un cop finalitzada la construcció, que només durarà 10 dies, s’hauran instal·lat 62 mòduls d’edificació industrialitzats, un dels quals totalment adaptat per a persones amb discapacitat i altres 5 que es dedicaran a espais comunitaris (consergeria, serveis, sales...).

Un dels principals objectius de l’actuació ha estat aconseguir l’excel·lència tant en aspectes de sostenibilitat com en els d’eficiència energètica. L’edifici té la certificació energètica A i serà el primer d’Espanya amb la certificació suïssa Minergie.

Habitatges adaptables
Un dels elements més innovadors del sistema constructiu és que permet organitzar cada habitatge de manera independent. A partir d’un nucli central (bany i cuina), la resta de la superfície es pot organitzar lliurement, d’acord amb les preferències de cada ocupant (entre un o dos per habitatge).

Aquest sistema, anomenat EMI (edificació modular integral), de l’empresa Compact Habit, permet construir edificis de fins a vuit alçades. El procés productiu s’articula en quatre fases: fabricar, transportar, apilar i connectar. La primera fase del procés es fa a la planta de producció que l’empresa té a Cardona (Bages) i la resta es desenvolupa in situ, al lloc on s’ha d’ubicar l’edifici.

El projecte l’han realitzat els equips d’arquitectura H Arquitectes Àrea Productiva i DATA Arquitectura i Enginyeria.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una nova ... [llegir +]
Brillantor d’una pantalla d’un dispositiu mòbil. L’ICFO desenvolupa una superfície anti-brillantor i anti-reflectant per a les pantalles dels mòbils L’Institut de Ciències Fotòniques, institut universitari de recerca adscrit a la Universitat ... [llegir +]
El període de matrícula a la UPC es reiniciarà al setembre El 14 de juliol es va iniciar el període de matrícula a la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech