Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > El Centre CIM dissenya un sistema mitjançant visió per ordinador, per a la inspecció automàtica de la soldadura de planxes d'automòbils

La soldadura de les planxes que subjecten el motor és un punt clau per a la seguretat del conductor

29/07/1996

El Centre de Fabricació Integrada per Ordinador (Centre CIM) desenvolupa un sistema d'inspecció automàtica unitària, mitjançant tecnologia de visió per ordinador, de la soldadura de les planxes que subjecten el motor dels automòbils. El sistema comprova la correctesa de la soldadura i efectua una inspecció dimensional de les planxes, amb una tolerància de 0,4 mm. Aquesta soldadura és un punt clau per a la seguretat del vehicle ja que, en cas d'accident, facilita que el motor caigui a terra en lloc d'envair l'espai del conductor. El projecte, realitzat per un grup de tècnics de visió per ordinador, es du a terme mitjançant un conveni de col·laboració signat amb l'empresa Solblank S.A. El sistema incorpora sis càmeres de vídeo per a cada planxa que cal soldar, i permet disminuir el nombre de peces incorrectes i evitar que s'entreguin peces defectuoses al client.

La tecnologia de visió per ordinador, que serveix d'ajut al control de qualitat, consisteix en un sensor remot d'alta velocitat i fiabilitat. El Centre CIM utilitza aquesta tecnologia en altres projectes, com ara el que desenvolupa una cèl·lula automàtica per a la inspecció unitària de lents bifocals per encàrrec de l'empresa Indo S.A. La cèl·lula, formada per una taula giratòria de 0,6 m de diàmetre amb sis estacions de treball, automatitza la inspecció de les lents, procés fins ara realitzat per 4 operaris. Aquest sistema, en el desenvolupament del qual han participat els grups de disseny mecànic, elèctric, informàtic i de visió per ordinador del Centre CIM, només precisa d'un sol operari per a l'estació de càrrega i de descàrrega manual de les lents, i aconsegueix inspeccionar 10 lents per minut.

A més de l'estació esmentada, n'hi ha dues més que corresponen a instruments de lectura de la curvatura de la lent i de la lentilla (lent d'augment); una altra estació incorpora un sistema de visió que mesura les dimensions i la posició de la lentilla; finalment, hi ha una estació per gravar el logotip sobre la lent i una altra que imprimeix un sobre amb totes les dades mesurades sobre la lent. La cèl·lula té un sistema de control i supervisió per ordinador que alhora està connectada amb un ordinador de control general.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, entre les 150 millors universitats del món en el rànquing QS Graduate Employability La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és una de les 150 institucions d’educació ... [llegir +]
El professor Xavier Martínez de Osés, del departament de Ciència i Enginyeria Nàutica, i Santiago Menéndez, dels Serveis Informàtics de l'FNB, portant a terme proves de connexió del simulador amb la Xarxa Europea de Simuladors Marítims La Facultat de Nàutica de Barcelona es connectarà a la Xarxa Europea de Simuladors Marítims En el marc del projecte ‘Sea Traffic Management’, la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de ... [llegir +]
Estudiants treballant a l'espai Emprèn del Campus Nord. Emprèn UPC: com fer realitat una idea de negoci Un total de 18 empreses constituïdes per part d'estudiants i recent titulats, que han generat 49 ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)