Esteu aquí: Inici > Més notícies > 1996 > El Centre CIM dissenya un sistema mitjançant visió per ordinador, per a la inspecció automàtica de la soldadura de planxes d'automòbils

La soldadura de les planxes que subjecten el motor és un punt clau per a la seguretat del conductor

30/07/1996

El Centre de Fabricació Integrada per Ordinador (Centre CIM) desenvolupa un sistema d'inspecció automàtica unitària, mitjançant tecnologia de visió per ordinador, de la soldadura de les planxes que subjecten el motor dels automòbils. El sistema comprova la correctesa de la soldadura i efectua una inspecció dimensional de les planxes, amb una tolerància de 0,4 mm. Aquesta soldadura és un punt clau per a la seguretat del vehicle ja que, en cas d'accident, facilita que el motor caigui a terra en lloc d'envair l'espai del conductor. El projecte, realitzat per un grup de tècnics de visió per ordinador, es du a terme mitjançant un conveni de col·laboració signat amb l'empresa Solblank S.A. El sistema incorpora sis càmeres de vídeo per a cada planxa que cal soldar, i permet disminuir el nombre de peces incorrectes i evitar que s'entreguin peces defectuoses al client.

La tecnologia de visió per ordinador, que serveix d'ajut al control de qualitat, consisteix en un sensor remot d'alta velocitat i fiabilitat. El Centre CIM utilitza aquesta tecnologia en altres projectes, com ara el que desenvolupa una cèl·lula automàtica per a la inspecció unitària de lents bifocals per encàrrec de l'empresa Indo S.A. La cèl·lula, formada per una taula giratòria de 0,6 m de diàmetre amb sis estacions de treball, automatitza la inspecció de les lents, procés fins ara realitzat per 4 operaris. Aquest sistema, en el desenvolupament del qual han participat els grups de disseny mecànic, elèctric, informàtic i de visió per ordinador del Centre CIM, només precisa d'un sol operari per a l'estació de càrrega i de descàrrega manual de les lents, i aconsegueix inspeccionar 10 lents per minut.

A més de l'estació esmentada, n'hi ha dues més que corresponen a instruments de lectura de la curvatura de la lent i de la lentilla (lent d'augment); una altra estació incorpora un sistema de visió que mesura les dimensions i la posició de la lentilla; finalment, hi ha una estació per gravar el logotip sobre la lent i una altra que imprimeix un sobre amb totes les dades mesurades sobre la lent. La cèl·lula té un sistema de control i supervisió per ordinador que alhora està connectada amb un ordinador de control general.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La UPC, per primera vegada a la classificació general del rànquing de Xangai La UPC entra a formar part, per primer cop, de la classificació general de l’Academic Ranking of ... [llegir +]
El 23 de setembre, el fundador de La Fageda inaugurarà el curs acadèmic 2014-2015 El 23 de setembre, a les 11.30 hores, a l’auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, tindrà lloc ... [llegir +]
Mapa de les forces físiques que les cèl·lules exerceixen durant la curació d’una ferida. Les cèl·lules estan marcades en blau, les forces en vermell i groc, i la ferida és la zona fosca al centre de la imatge. (Agustí Brugués, Xavier Trepat) Investigadors de l’IBEC descobreixen un nou mecanisme de curació de ferides Un grup d'investigadors de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ha desenvolupat una ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech