Esteu aquí: Inici > Més notícies > La investigadora de l’IRI Carme Torras, distingida amb l’Advanced Grant europeu per fer recerca en manipulació robotitzada de teixits

Carme Torras, investigadora de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, centre mixt del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha estat distingida amb l’Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca (ERC), per el seu projecte CLOTHILDE, centrat en la manipulació robotitzada de teixits. Les distincions de l’ERC són atorgades als millors investigadors de cada país per desenvolupar projectes innovadors i d’alt risc.

30/03/2017
El projecte Cloth manipulation learning from demonstrations (CLOTHILDE) de Carme Torras rebrà 2,5 milions d'euros per a un període de 5 anys per desenvolupar una teoria de la manipulació robotitzada de tèxtils i portar-la fins a l'aplicació pràctica i en benefici directe dels usuaris potencials, que poden ser col·lectius, entitats o empreses de sectors diversos. I és que els robots que s'empraran aprendran habilitats de manipulació mitjançant demostracions realitzades per usuaris no experts, les quals seran codificades utilitzant representacions de topologia computacional i després millorades amb tècniques d'aprenentatge automàtic.

Algunes de les aplicacions dels prototips previstos inclouen reconèixer i plegar peces de roba, posar una coberta elàstica en un matalàs o un seient d'automòbil, o ajudar les persones grans i discapacitades a vestir-se.

Els objectes tèxtils estan molt presents en els entorns humans i la seva manipulació versàtil pels robots obriria tot un seguit de possibilitats, des de l'augment de l'autonomia de les persones grans i discapacitades, la neteja i la logística hospitalària, fins a la automatització en la manipulació de peces en el sector tèxtil.

Tot i que hi ha procediments eficaços per al maneig mitjançant robots d'objectes rígids i la representació virtual d'objectes deformables, la manipulació de tèxtils resulta difícil d'aconseguir a causa del gran nombre de graus de llibertat involucrats en les deformacions dels objectes no rígids, ja que condueixen a incerteses en la percepció i en l'acció. Per això, CLOTHILDE es presenta com un projecte pioner, necessari i innovador en aquest camp de la robòtica.

Una trajectòria distingida
Carme Torras és experta en robòtica i intel·ligència artificial, i forma part del Grup de Recerca de Percepció i Manipulació (ROBiri) de l’IRI. La recerca del grup se centra en la frontera entre la robòtica i la intel·ligència artificial, concretament en algoritmes d'aprenentatge, raonament geomètric, visió per computador i planificació de moviments de robots.

La seva investigació ha estat guardonada amb la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya al 2000. A més a més, Carme Torras és Fellow de la Societat Europea d’Intelligencia Artificial, Membre de l’Acadèmia Europaea, Membre de l’Institut d’Estudis Catalans, Membre de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, i membre del Comité Científico y Técnico de la Agencia Estatal de Investigación, principal òrgan consultiu d'aquest organisme.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Logo del Fòrum de Joves Talents de Catalunya Arriba a Berga el tercer Fòrum de Joves Talents de Catalunya, organitzat per l’Exploratori de Recursos de la Natura Del 28 de juny a l’1 de juliol de 2017, Berga acollirà la tercera edició del Fòrum de Joves ... [llegir +]
Foto de grup de tots els finalistes del concurs, juntament amb els representats institucionals i acadèmics, amb la vicerectora Esther Real al mig. Lliurats els premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC-Yuzz Un sistema que gestiona i controla de forma exhaustiva la recollida dels nens als centres ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)