Esteu aquí: Inici > Més notícies > La Universitat se subscriu al Barcelona Institute of Communications Technologies

La Carta d'Interès s'ha subscrit el 5 de febrer

En un acte celebrat el 5 de febrer, a la seu de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, s'ha signat la Carta d'Interès per a la creació del Barcelona Institute of Communications Technologies (BICT). En aquest marc es preveu posar en marxa programes de postgrau interuniversitaris en gestió de les TIC i en regulació i política de les telecomunicacions el curs 2013-14.

05/02/2013
Antoni Giró i Roca, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC); Josep Joan Moreso i Mateos, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Ginés Alarcón, director general de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb Jordi Alvinyà, en representació de la comissió impulsora del projecte Barcelona Institute of Communications Technologies, han subscrit el 5 de febrer la Carta d'Interès per formalitzar el seu compromís amb la creació i posada en funcionament d'aquest Institut.

En aquest mateix acte s'ha acordat nomenar la comissió promotora del BICT, que compta amb representants de l'àmbit acadèmic i empresarial i que desenvoluparà tasques com ara definir els programes educatius del BICT, implementar l'oferta acadèmica corresponent així com dissenyar l’estratègia en recerca amb projecció internacional i la creació de les seves estructures de gestió i finançament.

El Barcelona Institute of Communications Technologies neix amb vocació de ser una organització creada per ser referent en la formació i el coneixement en l'àmbit de la gestió de les tecnologies de la informació i la comunicació, l'audiovisual i d'internet.

Per aconseguir aquest objectiu, el BICT s’articula en dos vessants: l'àrea acadèmica, a través del BICT Graduate School of Management, destinat a la formació d'alt nivell mitjançant programes de Màster i Post-Grau amb projecció internacional; i  l'impuls a la investigació, mitjançant el BICT Research Centre of Management, programa de suport a la docència de postgrau, foment de la recerca en el sector de les tecnologies de la comunicació.

El BICT s'uneix a les diferents iniciatives de la ciutat de Barcelona per afermar-se com ciutat referent en el camp de la innovació a Europa. I s'uneix molt especialment en el marc del desenvolupament de les iniciatives que es concreten en la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb voluntat d'impulsar amb determinació el desenvolupament i implantació de les TIC, i des de la ferma voluntat de coordinar-se amb els centres universitaris i d'investigació ja existents i amb el món empresarial nacional i internacional.

Les primeres activitats previstes en el marc del BICT consistiran en programes de postgrau interuniversitaris en els àmbits de la gestió de les TIC i de regulació i política de les telecomunicacions de cara al curs 2013-14.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Fotografia "Escullera", captada des del globus llançat per l'equip NESLAB, guanyadora del concurs Global Space Balloon Challenge Estudiants de l’ESEIAAT llancen un globus a l’estratosfera que capta imatges espectaculars de la Terra i del Sol Un grup de 17 estudiants de diversos cursos de l’Escola d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial ... [llegir +]
Imatges de la segona edició del Networking Talent Day El talent que les empreses cerquen està a la UPC La tercera edició del Networking Talent Day de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ... [llegir +]
Investigadors de la FIB treballen per millorar les aplicacions de programari a partir de l’experiència dels usuaris La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa en el projecte SUPERSEDE, que es ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)