Esteu aquí: Inici > Més notícies > La Universitat se subscriu al Barcelona Institute of Communications Technologies

La Carta d'Interès s'ha subscrit el 5 de febrer

En un acte celebrat el 5 de febrer, a la seu de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, s'ha signat la Carta d'Interès per a la creació del Barcelona Institute of Communications Technologies (BICT). En aquest marc es preveu posar en marxa programes de postgrau interuniversitaris en gestió de les TIC i en regulació i política de les telecomunicacions el curs 2013-14.

05/02/2013
Antoni Giró i Roca, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC); Josep Joan Moreso i Mateos, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Ginés Alarcón, director general de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb Jordi Alvinyà, en representació de la comissió impulsora del projecte Barcelona Institute of Communications Technologies, han subscrit el 5 de febrer la Carta d'Interès per formalitzar el seu compromís amb la creació i posada en funcionament d'aquest Institut.

En aquest mateix acte s'ha acordat nomenar la comissió promotora del BICT, que compta amb representants de l'àmbit acadèmic i empresarial i que desenvoluparà tasques com ara definir els programes educatius del BICT, implementar l'oferta acadèmica corresponent així com dissenyar l’estratègia en recerca amb projecció internacional i la creació de les seves estructures de gestió i finançament.

El Barcelona Institute of Communications Technologies neix amb vocació de ser una organització creada per ser referent en la formació i el coneixement en l'àmbit de la gestió de les tecnologies de la informació i la comunicació, l'audiovisual i d'internet.

Per aconseguir aquest objectiu, el BICT s’articula en dos vessants: l'àrea acadèmica, a través del BICT Graduate School of Management, destinat a la formació d'alt nivell mitjançant programes de Màster i Post-Grau amb projecció internacional; i  l'impuls a la investigació, mitjançant el BICT Research Centre of Management, programa de suport a la docència de postgrau, foment de la recerca en el sector de les tecnologies de la comunicació.

El BICT s'uneix a les diferents iniciatives de la ciutat de Barcelona per afermar-se com ciutat referent en el camp de la innovació a Europa. I s'uneix molt especialment en el marc del desenvolupament de les iniciatives que es concreten en la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb voluntat d'impulsar amb determinació el desenvolupament i implantació de les TIC, i des de la ferma voluntat de coordinar-se amb els centres universitaris i d'investigació ja existents i amb el món empresarial nacional i internacional.

Les primeres activitats previstes en el marc del BICT consistiran en programes de postgrau interuniversitaris en els àmbits de la gestió de les TIC i de regulació i política de les telecomunicacions de cara al curs 2013-14.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Aleix Ripoll Ruiz (ha estudiat el Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC, i actualment estudia el Màster 'Automatics, Control and  Robotics' de la UPC); Aleix Figueres Simó (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC); Hugo Bertiche Argila (estudiant del Grau en enginyeria d'aeronavegació, a l’EETAC), i Arnau Garcia Terrades (estudiant d’Enginyeria Aeronàutica, a l’ETSEIAT). Estudiants de la UPC construeixen un ‘drone’ per salvar rinoceronts i elefants de la cacera furtiva a l’Àfrica Actualment hi ha entre 470.000 y 690.000 rinoceronts i elefants al continent africà, on la cacera ... [llegir +]
Cartell de la cinquena edició del concurs Emprèn UPC. Es posa en marxa una nova edició del concurs 'Emprèn UPC' per impulsar idees de negoci innovadores El concurs ‘Emprèn UPC’, que vol contribuir a fomentar l’esperit emprenedor i la cultura de ... [llegir +]
Tercera edició del concurs de videojocs i animació digital Three Headed Monkey Awards.Social Point. Arriba la tercera edició del concurs de videojocs Three Headed Monkey Awards La UPC School i Social Point posen en marxa la tercera edició del concurs de videojocs i animació ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)