Esteu aquí: Inici > Més notícies > La Universitat se subscriu al Barcelona Institute of Communications Technologies

La Carta d'Interès s'ha subscrit el 5 de febrer

En un acte celebrat el 5 de febrer, a la seu de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, s'ha signat la Carta d'Interès per a la creació del Barcelona Institute of Communications Technologies (BICT). En aquest marc es preveu posar en marxa programes de postgrau interuniversitaris en gestió de les TIC i en regulació i política de les telecomunicacions el curs 2013-14.

05/02/2013
Antoni Giró i Roca, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC); Josep Joan Moreso i Mateos, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Ginés Alarcón, director general de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb Jordi Alvinyà, en representació de la comissió impulsora del projecte Barcelona Institute of Communications Technologies, han subscrit el 5 de febrer la Carta d'Interès per formalitzar el seu compromís amb la creació i posada en funcionament d'aquest Institut.

En aquest mateix acte s'ha acordat nomenar la comissió promotora del BICT, que compta amb representants de l'àmbit acadèmic i empresarial i que desenvoluparà tasques com ara definir els programes educatius del BICT, implementar l'oferta acadèmica corresponent així com dissenyar l’estratègia en recerca amb projecció internacional i la creació de les seves estructures de gestió i finançament.

El Barcelona Institute of Communications Technologies neix amb vocació de ser una organització creada per ser referent en la formació i el coneixement en l'àmbit de la gestió de les tecnologies de la informació i la comunicació, l'audiovisual i d'internet.

Per aconseguir aquest objectiu, el BICT s’articula en dos vessants: l'àrea acadèmica, a través del BICT Graduate School of Management, destinat a la formació d'alt nivell mitjançant programes de Màster i Post-Grau amb projecció internacional; i  l'impuls a la investigació, mitjançant el BICT Research Centre of Management, programa de suport a la docència de postgrau, foment de la recerca en el sector de les tecnologies de la comunicació.

El BICT s'uneix a les diferents iniciatives de la ciutat de Barcelona per afermar-se com ciutat referent en el camp de la innovació a Europa. I s'uneix molt especialment en el marc del desenvolupament de les iniciatives que es concreten en la Fundació Barcelona Mobile World Capital, amb voluntat d'impulsar amb determinació el desenvolupament i implantació de les TIC, i des de la ferma voluntat de coordinar-se amb els centres universitaris i d'investigació ja existents i amb el món empresarial nacional i internacional.

Les primeres activitats previstes en el marc del BICT consistiran en programes de postgrau interuniversitaris en els àmbits de la gestió de les TIC i de regulació i política de les telecomunicacions de cara al curs 2013-14.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
La higiene de mans obre la V Jornada de Contactologia per a professionals, del Centre Universitari de la Visió El proper dia 17 de setembre, de 9h a 17h, el Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Facultat ... [llegir +]
La UPC, seu de la segona conferència internacional de la formació permanent en ciències aplicades Entre els dies 15 i 17 de setembre, la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech ... [llegir +]
El 30 d’octubre, eleccions parcials per renovar vacants al Claustre Universitari El 10 de setembre s’han convocat les eleccions parcials per renovar les 61 vacants que s’han ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Obriu l'enllaç en una finestra nova. Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech