You are here: Home > More news > Es creen tres noves ‘spin off’ en els àmbits de l'energia, l'enginyeria de la construcció i la computació

New

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa en la creació de tres noves ‘spin off’, segons ha aprovat el Consell de Govern reunit el 18 de març. Les empreses, amb base tecnològica són TEKNOCEA, Smart Engineering i MEDIATG Platforms.

19/03/2014
TEKNOCEA és una empresa promoguda pels investigadors Antoni Sudrià, Daniel Montesinos, Roberto Villafáfila, Oriol Gomis, Andreas Sumper, Samuel Galceran i Joan Bergas, del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i membres del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionament (CITCEA). L’spin off s’adreça als sectors de la mecatrònica i l’enertrònica i ofereix serveis d’enginyeria en l'àmbit de l’energia elèctrica i la industrialització de nous productes amb alt contingut tecnològic. En concret, comercialitza dissenys desenvolupats al CITCEA en els camps de l’electrònica de potència, l’automatització, les energies renovables, les microxarxes, les smart grids i la mobilitat sostenible.

L’empresa Smart Engineering, impulsada pels investigadors Antonio Aguado, Albert de la Fuente, Sergio Henrique Pialarissi i Ignacio Segura, del Departament d’Enginyeria de la Construcció, se centra en tres principals àmbit d’actuació: l’enginyeria i la tecnologia dels materials, la sostenibilitat i, per últim, l’anàlisi de valor i la presa de decisions amb l’objectiu de potenciar i internacionalitzar l’activitat de recerca i el coneixement d’aquest grup.

Així mateix, l’spin off MEDIATG Platforms l’ha impulsat l’investigador Jaime Delgado, del Departament d’Arquitectura de Computadors, i ofereix el desenvolupament de productes i serveis de tecnologies de la informació en el camp de la gestió segura de continguts digitals. Aquesta tecnologia és fruit dels resultats d’R+D que es duen a terme en aquest departament.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
From left to right: researchers Eduard Alarcón, Sergi Abadal—holding a tablet in his hands showing the logo of the project and a simulation that is being worked on—and Albert Cabellos Scientists from the UPC investigate reconfigurable and programmable metamaterials Creating materials with programmable electromagnetic properties, called software-defined ... [read +]
MareNostrum 4 MareNostrum 4 begins operation MareNostrum provides 11.1 petaflops of processing power for scientific research [read +]
UPC rises 46 places in QS World University Rankings 2018 The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) has risen 46 positions and once again ranks amongst ... [read +]
In collaboration with:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Science Year 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)