Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC, finalista als Telefónica Ability Awards

Els premis reconeixen empreses i institucions de l’Estat que integren la discapacitat en la seva cadena de valor

La UPC, finalista als Telefónica Ability Awards

La UPC ha estat una de les 48 entitats finalistes dels Telefónica Ability Awards, que reconeixen empreses i institucions de l’Estat que desenvolupen models de negoci que integren la discapacitat en la seva cadena de valor, ja sigui com a empleats, proveïdors i/o clients.

18/01/2011
El 17 de gener s'han donat a conèixer els  nou guanyadors de la primera edició del premis Telefónica Ability Awards, en la qual han participat institucions públiques i empreses de diversos sectors com ara les tecnologies de la informació, la sanitat, les assegurances, el transport o les finances.

Sa Majestat la Reina Sofia ha presidit l'acte de lliurament dels premis, en el qual també han participat el president de Telefónica, César Alierta; el ministre d'Indústria, Comerç i Turisme, Miguel Sebastián, i la Presidenta de la Comunidad de Madrid, Esperanza Aguirre, entre altres personalitats.
La vicerectora de Relacions Institucionals de la UPC, Marisol Marquès, ha recollit el guardó que acredita a la Universitat Politècnica de Catalunya  com a finalista dels premis.

Els premis, creats per reconèixer i valorar a les empreses i organismes que integren  millor la discapacitat en el seu model de negoci, consten de tres categories absolutes, en que s'ha reconegut a Repsol, com a millor Gran Empresa, l'Hotel Entremares com a millor Pyme i Aena com a millor Institució Pública.

Els premis també inclouen sis categories principals, i la UPC ha estat escollida com a finalista en 4 d'aquestes categories:
  • A la categoria del Compromís de l'alta direcció i lideratge dels treballadors, la UPC ha estat finalista, entre altres iniciatives, per la implantació del Pla Director per a la Igualtat d'oportunitats 2007-2010 i una estructura de gestió que integra l'Oficina de Suport a la Igualtat d'Oportunitats i la Càtedra d'Accessibilitat. El guanyador d'aquesta categoria ha estat l'empresa d'alimentació Grupo Siro.
  • A la categoria de Desenvolupament professional i formació es destacava que el Pla Director de Formació 2008-2001 per al personal de Administració i Serveis de la UPC defineix un eix d'actuació que dóna suport a les polítiques de caràcter social de la universitat, en els àmbits formatius de la Sostenibilitat i la Igualtat d'Oportunitats. El premiat en aquesta categoria també ha estat el Grupo Siro.
  • A la categoria d'Orientació a clients es destaca la UPC pel servei d'acompanyament a la inclusió de les persones amb discapacitat, entre altres aspectes. L'Ajuntament d'Àvila ha guanyat en aquesta categoria.
  • A la categoria d'Accesibilitat es destaca que s'han elaborat plans d'accessibilitat i eliminació de barreres per a tots els campus de la UPC. El guanyador final ha estat Sanitas.

En les dues categories restants, Reclutament i Selecció i Prevenció i Retenció, han guanyat MRW i Capgemini, respectivament.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
D’esquerra a dreta membres de la taula: Sandra Bestraten, professora de l’ETSAB; Daniel Guasch, director de la Càtedra d’accessibilitat de la UPC; Jordi Martí, regidor del districte de Sants-Montjuïc; Ramon Lamiel, gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, i Jordi Bailach, director Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona. El comerç de Sants podrà aplicar les millores d’accessibilitat proposades per estudiantat de l’ETSAB El 16 d’abril s’han presentat, a la Sala de Plens de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc de ... [llegir +]
Imatge del concurs de tuits per Sant Jordi Torna el concurs de tuits per Sant Jordi Els dies 22, 23 i 24 d'abril, per celebrar Sant Jordi la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
Pau Fonseca i Antoni Fonseca, investigadors de l'InLab FIB, fent servir el programari que han desenvolupat. Algorismes per a l'arquitectura sostenible Investigadors de l'InLab FIB de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) creen un 'software' ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)