Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

Curs 2017-2018

Amb el grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica adquiriràs els coneixements que et permetran dirigir i gestionar projectes d'enginyeria en els àmbits de l’electrònica industrial i l’automàtica: disseny, projecció i desenvolupament de sistemes electrònics analògics, digitals i de potència, així com sistemes de control i d’automatització industrial. Rebràs una formació multidisciplinària en els àmbits de l’electrònica analògica, digital i de potència, la modelització i la simulació de sistemes, la regulació automàtica i les tècniques de control i la seva aplicació en l’automatització industrial, així com els principis i les aplicacions dels sistemes robotitzats, la informàtica industrial i les comunicacions.

Tens la possibilitat de complementar aquest grau amb un itinerari específic que permet obtenir una doble titulació dintre d'aquest centre, cursant un determinat nombre de crèdits més corresponents al pla d'estudis d'una de les altres titulacions que s'imparteixen en el centre. La doble titulació implica, a grans trets, superar un any d'estudis addicional. Per accedir-hi cal haver cursat ja un mínim de crèdits d'un dels graus. L'oferta de places és limitada.

Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Consulteu la Secretaria del Centre
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Acords de doble titulació
Itineraris entre estudis en un mateix centre
  • Grau en Enginyeria Electrònica i Automàtica / Grau en Enginyeria Mecànica
  • Grau en Enginyeria Electrònica i Automàtica / Grau en Enginyeria Elèctrica
Places nou ingrés
270 (entre els cinc graus de l'àmbit de l'Enginyeria Industrial que ofereix l'ESEIAAT)
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
6,020. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Accés comú

L'accés als estudis de l’àmbit de l'enginyeria industrial per a l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), és per preinscripció comuna a les 270 places ofertades, distribuïdes en els següents plans d'estudis:

• Grau en Enginyeria Elèctrica (60 places),
  • Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (60 places),
  • Grau en Enginyeria Mecànica (60 places),
  • Grau en Enginyeria Química (60 places),
  • Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil (30 places).

Assignació d’estudis

El primer curs és comú per a tots aquests estudis. Un cop superat, l’estudiantat podrà demanar els estudis en què vol continuar, ordenats per ordre de preferència. El Centre assignarà l’especialitat en funció de la sol·licitud i de l’expedient acadèmic dels estudis cursats  al Centre.

Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Professió regulada
  • Enginyer/a tècnic/a industrial.
  • Enginyer/a industrial (cursant el màster universitari en Enginyeria Industrial).
Sortides professionals
  • Planificació, direcció, execució i avaluació de projectes d’enginyeria relacionats amb l’automatització i la robòtica industrial.
  • Redacció i direcció de projectes d'instal·lacions d'automatització, control, regulació d'accionaments electrònics industrials.
  • Disseny, instal·lació i manteniment de sistemes electrònics de control, potència i instrumentació.
  • Disseny i desenvolupament de sistemes d’informàtica industrial i monitoratge de processos.
  • Disseny, gestió i manteniment d’equips i instal·lacions industrials.
  • Elaboració d’informes tècnics d’assessorament i viabilitat.
  • Tècnic/a de gestió, organització, planificació i control de qualitat.
  • Docència i recerca.
Organització dels estudis

Els quatre anys d'estudis s'organitzen en vuit mòduls quadrimestrals. La matrícula de cada curs és quadrimestral. Cal cursar un total de 240 ECTS: 126 crèdits de matèries bàsiques i comunes, 60 crèdits de matèries específiques, 30 crèdits de matèries optatives i un treball de fi de grau de 24 crèdits.

Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)
Aquest mateix grau també s'imparteix a

Versió per imprimir