Diploma en Ciència, Tecnologia i Societat per a més grans de 55 anys

capçalera diploma en "ciència, tecnologia i societat"

Actualment, només el 44% de la gent més gran de 55 anys està en situació laboral activa: es tracta d’una franja de població amb capacitats físiques i intel·lectuals excel·lents, que està en situació d'accedir a una sòlida formació. La UPC els dóna aquesta oportunitat, perquè entre les seves responsabilitats té la de facilitar l’aprenentatge al llarg de la vida amb l’objectiu de millorar les competències i les aptituds de la societat en general.

Informació acadèmica

Objectius docentsEls principals objectius docents del Diploma en Ciència, Tecnologia i Societat són, d'una banda, promoure l’educació universitària de les persones adultes que ocupen una franja d'edat cada vegada més nombrosa i, de l'altra, oferir una oportunitat d’educació superior als qui no la van tenir al llarg de la seva vida. Un altre objectiu es proporcionar possibilitats d’ampliació de coneixements a les persones que desitgen aprofundir altres àrees del saber.
Què aprendràsEls qui cursin aquests estudis podran ampliar els seus coneixements en diverses àrees del saber i aprofundir-hi. Aprendran com s'han produït els canvis històrics i socials del món actual, i també a compartir experiències i coneixements dins de grups de treball dinàmics i motivats. Així mateix, se'ls proporcionaran eines i coneixements per dinamitzar culturalment i socialment el seu entorn més immediat.
En acabarEn acabar aquest estudis, els diplomats i diplomades hauran assolit unes habilitats sobre les noves tecnologies de la comunicació i uns coneixements científics i culturals que els permetran una millor comprensió de la societat tecnològica actual.
Durada dels estudisTres cursos dividits en sis quadrimestres lectius.
HorarisPrimer curs: dilluns, dimarts i dimecres de 9.30 h a 12.30 h
Segon i tercer curs: dilluns, dimarts i dijous de 9.30 h a 12.30 h
Organització dels estudisAquest diploma universitari és un projecte gestat per la UPC, amb la col·laboració de la delegació de la UNED a Terrassa, però és un projecte acadèmic obert a tots els centres universitaris de la ciutat de Terrassa. L'assistència és obligatòria i durant el curs es proposa la realització de treballs que permeten assegurar l'assoliment dels coneixements impartits. Amb la superació de totes les assignatures  s'obté el Diploma Universitari en Ciència, Tecnologia i Societat, títol propi de la Fundació UPC.
Crèdits60 ECTS
Preu 2013400 € per curs
140 € per assignatura solta
Aquest import s'ha d'incrementar amb 15 € en concepte de l'assegurança i gestió en els desplaçamentes programats durant el curs.
S’accepta el pagament fraccionat

Pla d'estudis

1r cursTècniques en organitzar i treballar la informació
La ciència i la tècnica en la història
Anàlisi del comportament humà
Conèixer el món contemporani
2n cursLes transformacions econòmiques del segle XX i XXI
Electricitat i canvi social i cultural
Les avantguardes artístiques del segle XX
Ecologia i societat
3r cursAproximació a la física i la química
Història de la filosofia
Introducció a la cultura musical
Geografia humana

Accés

Nombre de places45
Com accedir-hiHi pot accedir qualsevol persona partir dels 55 anys, amb disponibilitat horaria als matins i amb ganes d’aprendre.

Accés

AdreçaCampus de Terrassa. Edifici TR10. C. Colom, 2.  Planta 1a.
08222. Terrassa
Telèfon937 398 671
E-mailgentgranterrassa@(ct.upc.edu)
PlànolUPCmaps Obriu l'enllaç en una finestra nova