Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Ciència i Enginyeria de Dades

Curs 2017-2018
El grau en Ciència i Enginyeria de Dades respon a la necessitat de formar graduats amb una visió multidisciplinària de l’enginyeria i capaços de fer front als reptes que planteja un entorn tecnològic en evolució i que es basa, en bona part, en sistemes computacionals que generen i analitzen quantitats massives de dades. El grau vol formar així professionals experts en anàlisi i enginyeria de dades estructurades i no estructurades (text, àudio, vídeo, proves mèdiques, indicadors financers, etc.), amb una base matemàtica i habilitats pròpies de l’enginyeria que els permetin modelitzar i resoldre problemes complexos. És un àmbit de treball emergent amb aplicacions tan diverses com ara l’analítica financera, l’estudi de fenòmens físics, el comerç electrònic, les ciutats intel·ligents, la informàtica biomèdica, la genòmica o les xarxes socials, entre altres.

El pla d'estudis proporciona formació en tres pilars bàsics: matemàtiques i estadística, per poder modelitzar sistemes i tractar la informació de manera rigorosa; computació, per utilitzar els dispositius de càlcul de manera generalitzada i eficient en el tractament de la informació i l'aprenentatge autònom, i processament de senyals, per tractar la complexa informació representada en imatges, àudio i vídeo o generada per qualsevol font de dades codificades digitalment. L'esperit emprenedor i la capacitat d'aprenentatge autònom seran fomentats durant els estudis a partir de matèries específiques i de la participació en projectes multidisciplinaris.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Acords de doble titulació
En el marc de l’oferta d’estudis del Centre de Formació Interdisciplinària Superior CFIS
També pots cursar una doble titulació interdisciplinària a dos centres docents UPC coordinada pel CFIS.
Més informació al web del CFIS
Places nou ingrés
Nota de tall del curs 2017-2018
10,690. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Segon quadrimestre

• OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Sortides professionals
El tractament de dades i la presa autònoma de decisions són components primordials en l’activitat quotidiana de moltes empreses i institucions. Àmbits tan diversos com la biotecnologia, la genòmica, el comerç electrònic, l’automoció, les finances, la realitat virtual, la medicina, l’esport, l’energia, el transport, la domòtica, etc., estan immersos  en  quantitats colossals d’informació que requereixen un tractament matemàtic, estadístic i computacional. Aquests àmbits cobreixen una gran part del teixit industrial i les institucions públiques d'arreu del món on la presència de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) és indispensable per gestionar, competir i innovar.

Els titulats en Ciència i Enginyeria de Dades seran enginyers que gaudiran d'una formació multidisciplinària indispensable per atendre les necessitats de les empreses, centres de recerca i institucions públiques en els àmbits abans esmentats. Ocuparan llocs de treball altament qualificats on calgui tenir capacitat de raonament científic, habilitats d'enginyeria i esperit d’innovació.

Segons el caràcter i preferències particulars, els titulats podran optar per tasques més científiques (per exemple, creant models matemàtics per analitzar dades dins d'un cert àmbit), d'enginyeria (per exemple, dissenyant aplicacions informàtiques per gestionar processos industrials) o d'innovació (per exemple, creant nous dispositius que donin més fiabilitat als cotxes autònoms).
Organització dels estudis
Els 240 crèdits ECTS de què consta el pla d'estudis s'organitzen en 4 cursos acadèmics. Cada curs té 60 ECTS, dividits en dos períodes semestrals de 30 ECTS. El calendari acadèmic preveu de 38 a 40 setmanes d'activitat acadèmica. Es considera que un crèdit ECTS correspon a una dedicació de 25 hores de l'estudiant, 11 de les quals, com a màxim, corresponen a activitats amb presència de professor.
  • Formació bàsica: 60 ECTS
  • Formació obligatòria: 126 ECTS
  • Formació optativa i pràctiques en empreses: 36 ECTS
  • Treball de Fi de Grau:18 ECTS
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició

Versió per imprimir