Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació

Avui en dia qualsevol camp de l’activitat humana requereix el suport de l’electrònica: sistemes de comunicació, serveis multimèdia, control de processos industrials, gestió de l’energia, automoció, medicina, etc. Són exemples d’ús de l’electrònica que en demostren el caràcter transversal. A més, la tendència actual de produir l’electricitat com a font neta d’energia fa que l’electrònica sigui encara més actual que mai. Des dels microxips fins als motors dels trens, l’electrònica és a tot arreu on miris.

Aquest grau pretén cobrir les necessitats d’empreses i institucions dels diversos sectors que necessiten personal altament qualificat en disseny i desenvolupament tecnològic en l’àmbit de l’electrònica. El grau proporciona una base sòlida tant en principis electrònics com matemàtics per aconseguir les eines que requereix una disciplina amb un futur que va més enllà del que podem imaginar.
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Places nou ingrés
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Professió regulada
Aquest grau habilita per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer/a Tècnic/a de Telecomunicació.
Enginyer/a de telecomunicació, cursant el màster universitari en Enginyeria de Telecomunicació

Aquest grau conforma un programa acadèmic integrat de grau i màster que habilita per a professions regulades.

Sortides professionals
Els titulats podran desenvolupar la seva activitat professional en els àmbits de l'enginyeria de les TIC en els quals podran dirigir i desenvolupar tasques relacionades amb el disseny, la implementació i la gestió de sistemes electrònics en diferents camps i sectors, com ara els següents:
  • Electrònica de consum.
  • Telecomunicació.
  • Microtecnologia i nanotecnologia.
  • Indústria de l'automòbil.
  • Automàtica i robòtica.
  • Multimèdia, imatge i so.
  • Energia i sostenibilitat.
  • Medicina i sanitat.
  • Bioenginyeria.
  • Fotònica i tecnologies de la llum. Indústria aeronàutica i aeroespacial.
  • Centres d'R+D+I.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB)

Versió per imprimir

Jornades de portes obertes