Notícies de Recerca

Aquí pots trobar totes les notícies de recerca.

Sala de premsa

• Investiguen metamaterials reconfigurables i programables

Crear materials amb propietats electromagnètiques programables, el que s’anomena metamaterials reconfigurables definibles per software, és l’objectiu del projecte europeu VISORSURF, en el qual participa el grup interdepartamental NaNoNetworking Center in Catalunya (N3Cat) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). S’albira com una tecnologia revolucionària amb múltiples aplicacions en l’electrònica, la medicina, l’energia solar fotovoltaica, l’òptica i d’altres usos encara inimaginables.

• Impuls a un nou programa d’incubació d'empreses fotòniques

La UPC, per mitjà del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6), i l’Ajuntament de Terrassa impulsen un programa d’incubació d’empreses fotòniques amb l’objectiu d’integrar els agents actius en la creació de noves idees de negoci que utilitzin la llum com a element per desenvolupar el seu producte o servei. La iniciativa té el suport de la Fundació Mobile World Capital i del Clúster d’Òptica i Fotònica del Sud d’Europa (SECPhO).

• L'investigador del BSC Jesús Labarta, distingit amb el premi Ken Kennedy

Es tracta del primer investigador europeu que rep aquesta condecoració, gràcies a les seves aportacions a la programació i l'anàlisi de rendiment dels supercomputadors.

• El projecte GEECCO té com a repte incrementar la presència de dones en el món de la ciència i la tecnologia a Europa

La posada en marxa d’accions que eliminen les barreres per contractar, mantenir i promocionar les investigadores en els camps de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques és l’objectiu del projecte europeu 'Gender Equality in Engineering through Communication and Commitment' (GEECCO), impulsat per nou socis europeus, entre els quals s'inclou la UPC.

• La UPC es manté entre les 100 universitats europees més innovadores

La UPC s’ha posicionat al lloc 84 i com a primera politècnica estatal en el rànquing Europe’s Most Innovative Universities-2017, elaborat per Thomson Reuters, i que posiciona les 100 universitats europees que més contribueixen a l’avenç de la ciència, la innovació tecnològica i l’impuls de l’economia mundial.

• La UPC, a l’IOT Solutions World Congress

La UPC donarà a conèixer solucions avançades en diferents àmbits i, especialment, en els de la medicina, la Indústria 4.0 i la Internet of Things a la tercera edició de l’IOT Solutions World Congress, que té lloc des del 3 d'octubre i fins al dia 5 al recinte Gran Via de Barcelona.

• Els investigadors Marcel Guardia, Lorenzo Albertazzi i Simon Wall, reconeguts amb els Starting Grant

Els investigadors de la UPC Marcel Guardia, del Departament de Matemàtiques; Lorenzo Albertazzi, de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), i Simon Wall, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), són tres dels vuit investigadors de centres catalans distingits amb els ajuts Starting Grant del Consell Europeu de Recerca, en la sisena convocatòria per a investigadors experimentals d’aquesta institució.