Arxiu mensual: gener de 2020

Sobre el Pacte per l’estabilització de places pel PAS UPC.

Què entén el CAU-IAC UPC per estabilització? ,  entenem que l’estabilització del PAS es produeix quan el treballador/a ja ha passat uns anys prestant els seus serveis a la Universitat i quan ha passat un concurs públic, llavors, i de manera automàtica, aquestes persones haurien d’haver passat a ser fixes i indefinides perquè ja han demostrat la seva vàlua.

Per què no s’ha fet així a la UPC?  En un principi per la legislació estatal i, perquè el gerent UPC sempre  ha volgut el consentiment de la Generalitat i de la Mesa d’universitats públiques catalanes.

A la nostra universitat s’ha buscat la manera de pal·liar aquesta irregular situació, tanmateix el procés es va engegar amb retard i de manera lenta, impedint que es convoquessin els concursos previs de trasllat i promoció de les places a estabilitzar de la manera habitual pactada al Conveni (el CAU sempre ha defensat la promoció interna). Entenem que aquest retràs és responsabilitat organitzativa i provocat per la manca de voluntat política de la direcció de la UPC.

A la Mesa d’Universitats que va proposar el CAU?,  doncs que es permetés al PAS laboral temporal amb una antiguitat de més de 3 anys, optar a l’estabilització dels seus contractes a través d’un procés de concursos interns en les mateixes condicions que els laborals fixos i indefinits. Aquesta proposta va ser rebutjada argumentant temes legals, cosa que encara dubtem perquè els diferents informes jurídics no ho acaben d’aclarir.

Què es va decidir finalment?  Pacte per al Desenvolupament a la UPC de la Disposició Transitòria dissetena del 6è Conveni Col·lectiu del PASL

Perquè el vàrem signar?  Des del CAU-UPC hem intentat anar més enllà i, fins al darrer moment, no estàvem per signar el pacte, però finalment vam assolir la inclusió dels mèrits específics per la promoció del personal fix (exclusivament pel PAS que opta a les places des de nivells inferiors), el que suposava una notable millora respecte del que la universitat plantejava. Aquesta, i no cap altre, és la raó per la qual vam signar l’acord.

Esperem que el procés sigui àgil i transparent. Farem un seguiment dels concursos, i ens agradaria poder fer el control de les proves amb temps suficient i que es facin públiques les puntuacions aconseguides, intentarem que això no depengui únicament de la voluntat de la UPC.

Creiem que és, de moment i donada la situació econòmica del país, l’única possibilitat per millorar les condicions laborals i contractuals de moltes persones amb contractes temporals tal com es mereixen.