Arxiu mensual: octubre de 2022

Vaoració acords procesos estabilització octubre 2022

Benvolgudes i benvolguts,

La llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, coneguda com a llei Iceta o ‘Icetazo’, va ser signada pels sindicats sistèmics, i com ja advertia el CAU-IAC entre d’altres, amb aquesta llei no s’assolia una solució definitiva a la precarietat a la funció pública.

Una vegada aprovada, les administracions públiques havien d’establir els criteris d’aplicació de la llei. Es a dir, determinar com seran els processos de concurs de mèrits i el concurs-oposició. La Generalitat va arribar a un acord amb els sindicats el 9/5/22 i a les universitats públiques de Catalunya es va establir un espai de negociació conjunta per a tot el PAS, que va iniciar les negociacions el 29 de juny i les va finalitzar el 22 de setembre passat.

El 5 d’octubre, les gerències de les Universitats i els sindicats CAU-IAC, CCOO i la I-CSC vam arribar a un acord a la Mesa Negociadora del PAS laboral i a la submesa del PAS funcionari que podeu consultar fent clic aquí.

En el CAU-IAC valoren positivament l’acord en el seu conjunt, encara que finalment no s’han recollit totes les nostres reivindicacions.

Concurs de mèrits

A la valoració de mèrits, apartat 2.1.A de l’acord, es supera el que han arribat a la funció pública de la Generalitat, puntuació màxima pels serveis prestats 60 punts sobre 100. L’acord de les universitats arriba fins als 80 punts sobre 100. També és positiva la incorporació d’un paràgraf pel que es salvaran els possibles perjudicis pel canvi de plaça mitjançant trasllat forçós com a resultat de processos selectius.

A l’apartat 2.1.B també es supera l’acord arribat a la funció pública de la Generalitat, doncs mentre que a aquest es valora haver superat el darrer concurs-oposició, a l’acord d’universitats es valoren els concursos-oposició des del 2017.

Aquests aspectes ressenyats ens semblen satisfactoris. No és així amb aquests altres dos:

A l’apartat 2.1..C que fa referència a la formació i coneixement de llengües no estimem oportú que es contempli com a puntuable una titulació superior a la requerida per a la plaça a concurs, ja que estem en un procés d’estabilització i no pas a un de promoció.

També discrepem amb el que es recull a l’apartat 2.2, que per superar el procés selectiu sigui necessari obtenir un mínim de 30 punts sobre 100. Això  significa que s’ha de tenir més de 5 anys d’antiguitat, si no es pot aportar puntuació als apartats B i C, per superar el procés. Nosaltres proposàvem, com a màxim, una puntuació mínima que representés uns 3 anys d’antiguitat.

Concurs-oposició

Valorem positivament:

Que a la fase concurs els serveis prestats puntuïn com a mínim un 80 per cent.

Que a la fase d’oposició el resultat dels exercicis no siguin eliminatoris.

Que l’acord contempla la possibilitat que cada universitat elabori les bases de la convocatòria, sempre dintre de la normativa, adequant-les a la seva situació de temporalitat.

És per tot l’esmentat que el CAU-IAC, encara i no veure aconseguits tots els seus objectius a la negociació, estima positiu l’acord, facilitant així la convocatòria dels processos de concurs i concurs-oposició que han de ser publicats abans de la finalització d’aquest any 2022 amb la màxima seguretat jurídica que sigui possible.

Secció sindical CAU-IAC UPC

14 octubre 2022