Arxiu mensual: abril de 2016

1 de Maig, diferents colors una sola classe.

1r de maig contra la Repressió Sindical i Social.

Matí reivindicatiu i dinar popular

1 de Maig, Diferents colors una sola Classe.

1r de Maig, Manifestació unitària i anticapitalista

Benvolgudes companyes,

arriba el 1r de maig, dia de lluita i reivindicació dels drets de la classe treballadora. Aquest 1 de Maig des de les Marxes de la Dignitat convoquem a un acte contra la repressió sindical i social, que tindrà lloc a les 12h al Carrer Vistalegre 15, Barcelona (a la Casa de la Soli).

A l’acte intervindrà Berta Zúñiga Cáceres filla de l’activista d’Hondures Berta Cáceres assassinada pel govern colpista. També intervindrà  Néstor Salvador, membre de la direcció del SAT i detingut recentment a Madrid ,David Fernández membre de la IAC i companyes   de l’Àgora Juan Andrés Benítez i de #NuitDeboutToulouse.

A les 14h hi haurà un dinar popular a càrrec de la cooperativa Altermercat i Papers Sense Contracte. Pel dinar cal enviar un correu a  comunicacio@marxadeladignitat.org fins al dimecres 27.

A les 17h Anirem cap al parc de les 3 Xemeneies, espai emblemàtic de la nostra ciutat. Allà es troba la fàbrica de la Canadenca, on va començar una de les vagues més importants de la ciutat i que va aconseguir la jornada de 8h.

A LES 17:30 començarà la MANIFESTACIÓ UNITÀRIA I ALTERNATIVA, que passarà per les RAMBLES, per finalitzar a plaça CATALUNYA cap a les 19h.

La Manifestació d’aquest any té com a lema “Diferents Colors, una sola Classe” es vol mostrar l’esperit de solidaritat amb totes les persones vinguin d’on vinguin. I la necessitat de confrontar el model neoliberal de la UE, orígen de les retallades que totes vivim i que maltracta a les refugiades.

També ens hem sumat al #1erMAIDEBOUT, una crida internacional sorgida de les lluites que en aquest moment sosté la classe treballadora francesa contra les retallades i la reforma laboral. Així el 1 de Maig ens quedarem a la plaça Catalunya. Necessitem tot el el material d’acampada que podeu portar!

Tenim a l’horitzó tant la mobilització del 15M #GlobalDebout com la manifestació del #28M de les Marxes de la Dignitat.  Tot això dins un context inestable on tan sols la força del carrer podrà evitar la gran coalició PPSOE, com les possibles renúncies de l’esquerra.

La lluita és als carrers i amb la classe treballadora, US ESPEREM!!

#nuitdebout

#1erMAIDEBOUT

Aturem la repressió: Solidaritat amb el SAT i totes les que lluiten

iac_capceleraAturem la repressió: Solidaritat amb el SAT i totes les que lluiten

#BodaloLibertad.

Cada dia que passa es veu més clar que l’agonitzant govern del Partit Popular però també l’Estat profund (judicatura i forces repressives) intenten aprofitar el moment actual, on tots els focus estan fixats en la repetició o no d’eleccions per atacar a les que lluiten. La detenció de Txelui Moreno (Sortu)  i 6 persones més per pintar un mural contra la tortura, la persecució multitud de sindicalistes o l’assetjament a activistes com el Quimi són alguns  episodis  que demostren el caràcter repressiu  de la democràcia on vivim.

Andrés Bódalo militant del SAT està a la presó amb l’únic testimoni de la policia, el rebuig per part de la justícia tant d’informes exculpatoris de la Guàrdia Civil i la no admissió  de recurs per defecte de forma del Tribunal Suprem.

Néstor Salvador, també company del SAT va ser detingut a Madrid i posat en llibertat i avui Oscar Reina ha estat detingut mentre Diego Cañamero es troba en recerca i captura. Els tres pel mateix motiu, es neguen a reconèixer una justícia que està al servei dels terratinents i l’oligarquia d’Andalusia.

Com a Intersindical Alternativa de Catalunya, exigim la llibertat  immediata d’Andrés Bòdalo i de totes les companyes empresonades per lluitar, la fi de la persecució policial del SAT i de totes les organitzacions i persones que defensen la justícia social.

Ens comprometem a mobilitzar-nos per aconseguir aquestes fites.

La nostra millor arma, la solidaritat!

Contra desnonaments i pobresa energètica! que no tombin la llei 24/2015

PAH-cacerolada18abril

Us convidem a donar suport, participar i fer difusió d’aquesta accció perquè no tombin la llei 24/2015 contra els desnonaments i els talls energètics que organitzen la Plataforma de Afectados por la Hipoteca (PAH) i l’Alianza Contra la Pobreza Energética (APE).

Més info:  PAH Cacerolada sedes del PP 18abr

APE : “CACEROLADA EN LAS SEDES DEL PP” de todo el estado.

Recull de notícies 15 d’abril

Aquí teniu una nova entrega de notícies per la reflexió i la lectura crítica:

#NitDempeus: Tornem a les places? Trenquem la rutina? Ens atrevim? elcritic.cat

“Hem de tornar a ocupar les places”: Barcelona se solidaritza amb els indignats francesos. Diari del Treball

Contra la llibertat d’informació? :  L’Europarlament aprova una directiva per protegir les empreses del periodisme d’investigació.  Media.cat    [VIDEO]

Las consecuencias del TTIP y del CETA: por qué es necesario abrir un debate público serio. attacmallorca.es

“Fan el que volen perquè la llei contra la LGBTIfòbia és paper mullat”  L’Observatori Contra l’Homofòbia ha recollit 113 denúncies per discriminació al col·lectiu LGBTI durant l’últim any. La Directa

L’FMI afirma ara que abaratir l’acomiadament durant la crisi té efectes negatius en la recuperació econòmica. Diari del Treball

JxSí i PP eviten retirar les subvencions a les escoles que segreguen per sexe. Diari de l’educació

357 nens han mort ofegats entre Grècia i Turquia després de la foto de l’Aylan. Diari de l’educació

La universitat davant la globalització.  Diari de l’educació

España, el cuarto país de la UE con más desigualdad económica entre los niños. eldiario.es