Arxiu mensual: febrer de 2015

Suport vaga d’estudiants #26F

Des del CAU-UPC (IAC) ens adherim i donem suport al comunicat del sindicat USTEC-STEs(IAC) sobre la vaga d’estudiants pel proper 26 de febrer 2015.

USTEC

COMUNICAT DE SUPORT A LA VAGA D’ESTUDIANTS

USTEC·STEs  ja va denunciar que des de la implantació del Pla de Bolonya i ara amb el disseny de l’Estratègia Universitat 2015 el procés de reforma estructural del sistema educatiu serveix per encarir el preu de la universitat, dificultar-hi l’accés a les classes econòmicament menys afavorides i torpedinar la igualtat d’oportunitats en el sistema educatiu.

La nova reforma del ministre Wert, que atorga la possibilitat a les universitats de modificar les carreres universitàries a 3 anys de grau més 2 de màster obeeix únicament a la voluntat cada cop més clara de mercantilització universitària i finançament mixt tot primant el d’origen privat, a endurir la possibilitat d’accedir a l’ensenyament superior de les classes treballadores i  promoure l’endeutament dels estudiants universitaris.

Aquesta regulació del sistema, per tant, representa un atemptat contra el dret constitucional a l’educació i contra l’estat del benestar, busca fer d’un dret fonamental un negoci privat, ja que persegueix aprofundir en una desigualtat social,i comportarà una reducció d’estudiants en no poder fer front a les despeses dels màsters i per tant una preselecció de l’alumnat per qüestions econòmiques.

Més enllà del disseny curricular entre graus i màsters que es pugui establir, l’essencial és el fet de la gratuïtat i d’una política de beques que permeti el dret efectiu a l’educació; USTEC·STEs (IAC), tal com ha defensat des dels seus inicis, com es recull en el programa electoral i  que entre d’altres aspectes motiva el nostre suport a la ILP d’educació per un nou sistema que garanteixi la igualtat d’oportunitats, considera que la universitat ha de ser pública i gratuïta.

Des d’USTEC·STEs (IAC), per tant, donem suport a la vaga d’estudiants, totes les mobilitzacions en defensa de la universitat pública i contra la  mercantilització de l’ensenyament superior,  i a les manifestacions convocades pel dia 26 de febrer.

Animem al professorat i a tota la comunitat educativa a participar i donar-hi també el seu suport.                                                             Febrer 2015.

stes huelga

Vaga estudiants 26 feb

Aquí teniu algunes informacions de premsa i la posició dels principals Sindicats d’Estudiants davant del decret del 3+2 i les seves raons per convocar vaga el 26F. Creiem que la CRUE a través dels rectors s’hauria d’haver plantat i negar-se a aplicar el decret.

Cuatro claves para entender las consecuencias del 3+2 Diarieducació

Defensar la pública és defensar el futur. El 26F VAGA estudiantil: diem NO al 3+2 i a l’EU2015!   SEPC

El 26 de febrer vaga d’estudiants contra el decret 3+2 AJEC

25 i 26 de febrer Vaga General d’Estudiants Sindicat d’Estudiants

Convocada una vaga d’estudiants el 25 i 26 d’aquest mes pels nous graus  ElPeriodico

“Los másters de dos años los hará quien pueda pagarlos, y eso rompe la igualdad de oportunidades” eldiario.es

El Gobierno carga a los estudiantes parte de los 1.500 millones que ha recortado a la universidad  eldiario.es

Continuarem informant, però el que és segur és que aquesta reforma, com d’altres que han sortit d’aquest ministre, difícilment pot ser bona per la societat.

Al CAU-IAC sempre hem defensat l’educació pública, gratuïta i de qualitat, a l’abast de tota la societat i no una educació econòmicament inaccessible per les classes treballadores.

Recull de notícies 4 de febrer

Els canvis de Wert que han encarit els estudis universitaris.  Diarieducacio.cat

Quatre claus per entendre el nou model universitari del 3+2. Diarieducacio.cat

Els rectors regategen a Wert i no aplicaran els graus de tres anys fins el 2017. Diarieducacio.cat