Arxiu mensual: setembre de 2017

COMUNICAT DE REBUIG A L’ESTAT D’EXCEPCIÓ

COMUNICAT DE REBUIG A L’ESTAT D’EXCEPCIÓ ENCOBERT DEL GOVERN DEL PP I EN DEFENSA DEL REFERÈNDUM: CAP A LA VAGA GENERAL

No et limites a contemplar
aquestes hores que ara vénen,
baixa al carrer i participa.
No podran res davant d’un poble
unit, alegre i combatiu.

Vicent Andrés Estellés.

En primer lloc, i davant la il•legal i il•legítima ocupació de diversos departaments de la Generalitat i les detencions que estan realitzant forces policials i militaritzades espanyoles, sumat a la persecució a càrrecs electes i treballadors i treballadores del sector públic i privat, a la ocupació de mitjans de comunicació i impremtes, a la prohibició d’actes i la requisa de materials pel referèndum volem condemnar aquest estat d’excepció encobert, dut a terme pel govern del PP i els seus aliats.

Des de la IAC pensem que cal donar una resposta a l’alçada de la gravetat del moment, en contra de la repressió i en la defensa dels drets democràtics i civils, de la sobirania del poble català i del seu dret d’autodeterminació. Ara és l’hora de l’activació popular, per això cridem al conjunt de treballadors i treballadores a seguir defensant el nostre legítim dret a votar aquest 1 d’octubre, a defensar la democràcia i a solidaritzar-se i situar-se al costat de les persones objectes de la repressió i de les institucions catalanes.

Volem deixar molt clar que, no acatarem aquest cop d’estat intolerable tancant-nos a casa, i per tant:

– hem convocat al conjunt del moviment sindical, social, cultural i polític català a una assemblea demà per plantejar una sèrie de mobilitzacions que incloguin la vaga general i social a Catalunya.

– Durant el dia d’avui realitzarem els tràmits administratius necessaris, amb la intenció de garantir la possibilitat que es pugui convocar una vaga general a si el govern de l’Estat impedeix que es faci  el referèndum. En defensa dels drets i les llibertat de la gent treballadora.

Volem afirmar, també, que el món del treball, que els explotats i els precaris, sempre hem estat a la lluita en contra de les injustícies socials i les agressions als drets individuals i col•lectius més bàsics, i en aquest sentit aquesta vegada també hi serem. Per defensar el dret d’autodeterminació i també per plantejar una proposta en clau constituent des de baix a l’esquerra concretada amb la carta dels drets socials de Catalunya.

Per acabar fem una crida internacionalista i a la solidaritat dels treballadors i treballadores de la resta de pobles perquè ens acompanyin en aquest desafiament per la democràcia, la justícia social i la llibertat.

Per la democràcia, per la mobilització popular, pel referèndum i per la justícia social:
ara és l’hora de la classe treballadora!
ara és l’hora del poble!

Barcelona, 20 de setembre de 2017
INTERSINDICAL ALTERNATIVA DE CATALUNYA (IAC)

Recull de notícies 13 setembre 2017

Després de l’aturada estival i de la mobilització de La Diada, tornem amb el nostre clàssic recull de notícies per una lectura crítica i alternativa, perquè no volem que ens desinformin ni ens empassem les post-veritats:

Una quinzena de sindicats d’arreu de l’Estat espanyol es comprometen amb la cita de l’1-O.

La Directa.

Representants de diferents organitzacions de

treballadors es reuneixen a Barcelona per donar

suport al referèndum, en un acte impulsat per la

IAC i la Intersindical CSC.  Manifest: click aquí

El sindicat majoritari de mestres, USTEC-IAC, demana votar a les escoles.  El Punt Avui.

La autodeterminación es un derecho fundamental

Intervenció de @  (Xavier Díez) a l’acte    :

Les companyes de lluitant per la feina digna!

Vaga general a la Catalunya Nord contra la reforma laboral d’Emmanuel Macron.  Vilaweb

L’estat mexicà manté impune la desaparició dels 43 estudiants d’Ayotzinapa. El Diari de l’Educació.