Arxiu mensual: juny de 2015

Recull de notícies 18 juny

Las universidades catalanas ponen en marcha nuevas medidas de ahorro para 2016. eleconomista.es

La educación superior pierde un 38% de la financiación para investigación. eleconomista.es

La despesa escolar retrocedeix al 2006 amb un milió d’alumnes més. elperiodico.cat

El gasto de las familias con hijos en la Universidad se dispara un 50% por los recortes. elboletin.com

La Comisión Europea insta a España a respetar los derechos de los trabajadores. prevencionintegral.com

España, entre los países donde más retroceden las condiciones laborales. diagonalperiodico.net

Resultats eleccions sindicals CEPASL 17/06/2015 UB :

CAU 8 (abans 7)
CCOO 8 (abans 8)
CGT 4 (abans 5)
UGT 3 (abans 3)

Felicitem a les companyes i companys del CAU-UB per la bona feina i els resultats electorals.

Video i cartell CAU UB

Aquí teniu el cartell i  el vídeo de les nostres companyes del CAU UB per la seva campanya electoral 2015.

El cartell ens agrada molt i el video encara més, mireu-lo, compartim i subscrivim totalment el que diuen i mostren i els hi desitgem molta sort i molt bona feina.

cartell cau ub

Demanda del CAU per les pagues 2013-14

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha estimat en part el conflicte col·lectiu que el CAU va presentar per la retallada de les pagues extres de 2013 i 2014 del PAS laboral. Com calia esperar, el TSJC estima que la UPC ens ha de retornar la part meritada de les pagues extres de 2013 i 2014 dintre d’uns períodes determinats. A tall d’exemple us podem dir que al personal laboral de la Generalitat li van reconèixer el 16,67% de la paga extra del 2013 i un 8,33% de la del 2014. Farem els números perquè puguem tenir una idea més concreta del que suposa la sentència que podeu consultar :

Per llegir la sentència: Sentencia pagues 2013-14

A qui beneficia ser pactista i signar-ho tot?

Recentment hem vist per televisió i premsa a grans titulars i amb molt ressò mediàtic la signatura del pacte salarial entre patronal i sindicats majoritaris. Sembla més una maquinària publicista de totes les parts que no un acord efectiu i d’obligat compliment. Realment calia signar?

Des del CAU pensem que no cal ser pactista i servil amb la patronal, ni acceptar pseudo-acords que no són d’obligat compliment, que no són útils i que li fan el joc a la patronal o direcció de les empreses. Si llegiu l’acord i l’article podreu veure que no només no tenen cap compromís ni obligació d’apujar els sous el 2015 i 2016, sinó que sense cap mena de problemes i legalment els poden baixar.  Llavors, quina mena d’acord han signat i per què?

Creiem que no cal signar aquesta mena de documents per respecte als treballadors i que cal lluitar amb mesures més efectives i amb menys subordinació als poderosos.

Sobre aquest tema ens sembla molt adient l’article que publiquen a Laboro (assessorament laboral) :

El acuerdo de subida salarial entre sindicatos y patronal no es de obligado cumplimiento.

Los numerosos profesionales que siguen Laboro ya sabrán que esto es el descubrimiento de la sopa de ajo, pero seguramente muchos trabajadores lo ignoren. El acuerdo de subida salarial entre sindicatos y patronal, del que puede que hayas oído hablar en estos días, no es vinculante para nadie. Sí, sí, ese acuerdo por el cual están diciendo en algunos medios que la subida salarial del 2015 será del 1%….  leer más aquí.

Sindicatos y patronal firman este lunes el acuerdo sobre los salarios. ElPeriodico  “El texto recoge una serie de recomendaciones [no obligatorias] para los negociadores de los convenios…” “Garamendi sostuvo que la subida salarial pactada abría la puerta a incrementos negativos de los salarios…”

Creiem que queda clar que no cal signar-ho tot.

Recull de notícies 05 de juny

Sindicalismo social frente a la precariedad. Distintas iniciativas apuestan por una lucha que aúne lo laboral y lo social. Diagonal Periódico

Informe de la 1ª reunión de #ResistenciaMovistar con Telefónica. kaosenlared.net

Wert abre barra libre a nuevas universidades privadas. elboletin.com

Aprobados los decretos de creación de universidades y acreditación a docentes. elconfidencial.com

El Gobierno aprueba los Reales Decretos de acreditación nacional para el acceso a los cuerpos docentes universitarios, y de creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros universitarios.  Ministerio Educación, Cultura y Deporte.

Nota informativa sobre el Real Decreto de creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros universitarios. Ministerio Educ. Cultura Dep.

Pérez (PSOE) critica que Wert “allane” el camino a la oferta educativa privada y dificulte el acceso a la pública. eldiario.es

Becas fantasma: millones de euros que cubren las universidades catalanas y la Administración no quiere pagar. CatalunyaPlural.cat