Arxiu mensual: octubre de 2021

Aconseguim el 100%!

Avui 18 d’octubre la IAC ha aconseguit l’acord que permetrà el retorn de la paga extra de la funció pública del 2014 a la nòmina de novembre.

Aquest acord significa revertir el mal acord signat entre la Generalitat i el sindicalisme institucional el desembre del 2018.

Aquest acord s’ha pres a la reunió d’aquesta tarda de la Mesa General de l’Empleat Públic de la Administració de la Generalitat de Catalunya, la MEPAG:

Les parts acorden modificar el punt primer, apartat segon de l’Acord de 17 de desembre de 2018 en el sentit que el retorn del 100% corresponent a la quantia equivalent a la paga extraordinària de l’any 2014 es recuperarà íntegrament a la nomina del mes de novembre de 2021.

Gràcies a la IAC cobrarem aquest novembre el 100% de la paga extra que se’ns deu des de 2014. CCOO i UGT van signar dividir el cobrament entre 2021 i 2022, des de la IAC hem aconseguit el retorn del 100% el 2021.

Des de la IAC seguirem lluitant perquè ens retornin tot el que ens deuen i reclamem negociar totes les mesures de conciliació pendents i les millores en jornada i horaris, com les 35 hores.

Post original a: https://iac.cat/2021/10/18/aconseguim-el-100/

Vaga contra l’abús de temporalitat (28 octubre 2021)

Comunicat unitari de les seccions sindicals de la UAB de la CGT i dels CAU-IAC En les darreres setmanes, des del Govern més progressista de la història s’ha aprovat l’RDL 14/2021, més conegut com l’Icetazo.
Aquest decret teòricament ve a regularitzar l’abús de temporalitat entre el personal interí en l’administració pública, amb més de 300.000 persones afectades.
… i com es du a terme aquesta regularització? Enlloc d’estabilitzar el personal per la via de valoració dels mèrits (tal i com estableix l’article 61.6 de l’EBEP), el govern ha decidit ser l’executor de l’ERO més gran de la història. Totes les persones interines que porten 10, 15, 20 anys treballant per l’administració pública en abús de temporalitat, enlloc de ser estabilitzats en el seu lloc de treball, veuran com la seva plaça sortirà a concurs públic, amb el risc molt tangible de perdre la plaça després de tots els anys treballant en el seu centre de treball.
Aquesta és la seva “regularització”. I com a insult final, una minsa indemnització de 15 dies per any treballat, amb un topall màxim de 10 anys per les interines que perdin la plaça. Tot això, amb la necessària participació dels 3 sindicats de la patronal, CCOO, UGT i el CSIF, que han corregut a firmar i donar suport a aquesta mesura, consumant, una vegada més, la seva traïció a qui diuen representar, la classe treballadora.
A universitats, malgrat que l’abús de temporalitat es dóna majoritàriament entre el PDI en altres formes (fals professorat associat, encadenament de contractes d’obra i servei, etc.) també ens afecta aquesta problemàtica. S’hi suma la pràctica, desgraciadament molt habitual i silenciada, d’acomiadar professorat agregat, titular, lector interí  mitjançant l’ús de concursos amb perfils de plaça fets a mida del candidat del grup de pressió pertinent. Persones que porten anys i anys treballant per la universitat són acomiadades sense cap remordiment per part de la universitat.
En el cas del PAS l’abús de temporalitat és dona en forma d’interinatges o contractes d’obra i servei (capítol 6) tant en l’àmbit laboral com funcionarial. En alguns àmbits el nivell d’abús de temporalitat ha superat amb escreix el 50% de la plantilla.
Des de la CGT i els CAU-IAC, tant a les universitats com en la resta de l’administració pública, la nostra postura és clara. Les que hi són, es queden.
Per aquest motiu, el proper 28 d’octubre, el sindicalisme combatiu, de forma unitària i des de la Taula sindical de Catalunya (CGT, CNT, SO, COS, COBAS, IAC), convoquem vaga a tots els sectors de l’administració pública de l’Estat.

El 28 d’octubre, tots al carrer, per assegurar-nos el futur. El 28 d’octubre, guanyem el que és nostre. Seguim. Cap interina al carrer, les que hi són es queden.
#LesQueHiSomEnsQuedem   #VagaSectorPúblic28Oct
Secció Sindical de la CGT a la UAB
Secció sindical dels CAU-IAC a la UAB, i a la UPC

Taula sindical de Catalunya:
Confederació General del Treball de Catalunya (CGT)
Confederació Nacional del Treball – Catalunya i Balears (CNT)
Sindicat de Comissions de Base (Co.Bas)
Coordinadora Obrera Sindical (COS)
Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC)
Solidaritat Obrera (SO)