Una medalla d’or per a la vergonya universitària.

Concessió de Medalles

Al proper Consell de Govern de la UPC del 24 d’octubre d’enguany, a proposta del Rector Torres i amb el vist i plau del exrector Ferrer Llop, al punt 12 de l’ordre del dia hi ha l’aprovació de la concessió de medalles d’or i de plata de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquests actes de concessió de medalles, al CAU ens porten records amb pudor de naftalina, antics, classistes i fora de lloc. Si fos per nosaltres, la UPC es podria estalviar temps i diners per sempre i eliminar aquestes distincions tan poc democràtiques, que premien mèrits que no són excepcionals i que formen part de la tasca remunerada de cadascú.

En total 3 medalles d’or, 37 medalles de plata i tota la festa. Amb aquests diners, amb quantes places es podria reforçar l’SDP de concursos?

Per què l’Antonio Barón Pladevall, gerent amb el Rector Ferrer Llop (copromotor d’aquesta iniciativa) i la lsabel Torras Junoy (gerent en funcions) no hi són? No han fet mèrits segons els promotors de la proposta?

Per què la resta de Síndics no hi són?

Per què no hi és la comunitat universitària que dia a dia, amb les retallades, falta de personal, etc fa tot el possible i més per tirar endavant aquesta UPC?

Fés click a sobre de la medalla de la vergonya i mira la presentació

Una medalla d’or per a la vergonya universitària.

Des del CAU creiem que es vol premiar una de les actuacions més vergonyoses que s’han vist els darrers anys a la UPC: es pretén concedir la medalla d’or de la UPC a l’exrector Antoni Giró.

Aquest Rector tindrà per sempre un trist record per part de la comunitat universitària a causa de les decisions i accions preses durant el seu mandat, i que vam patir tota la comunitat UPC:

1. Acomiadar de forma brutal, contra la decisió del Consell de Govern, més de 80 interins del PAS. Deixant-los al carrer, mentre altres universitats públiques renovaven contractes.
  2. Aplicar les retallades de drets socials i econòmics més dràstiques mai patides en les darreres dècades per part del PAS i del PDI. Alineant-se gratuïtament amb la política de les retallades del Govern de la Generalitat del Sr. Artur Mas (els altres retallen però jo més; l’alumne avantatjat de la classe de la Sra. Merkel).
  3. Deixar el deute pressupostari acumulat de la UPC més elevat dels darrers anys, que ha condicionat una política universitària restrictiva, ‘quasi’ intervinguda i molt condicionada a l’equilibri pressupostari i la reducció del deute, en detriment de la inversió, la innovació i la qualitat del servei que la institució pot oferir.
  4. Patir les protestes més nombroses de més de 500 PAS i PDI als jardins del Rectorat. I cridar les forces policials per acordonar el recinte universitari, cosa no vista des d’èpoques que tots voldríem oblidar.

Aquest senyor que va destrossar les plantilles del PAS i PDI, que va deixar en una situació econòmica patètica i deficitària una institució pública (mentre els membres del seu Consell de Direcció no es volien rebaixar els sous…) pot estar a punt de ser premiat amb una medalla d’or?

És per tots aquests motius que des del CAU-IAC creiem que seria una vergonya, i estem totalment en contra de la concessió d’aquesta medalla especialment.

Demanem al Rector Francesc Torres que retiri de l’ordre del dia la seva proposta de concessió de medalles.

Demanem als membres del Consell de Govern, en cas que el Rector no retiri la seva proposta, que hi votin en contra.

Us convidem a veure la presentació dramatitzada dels fets en aquest powerpoint.