MANIFEST UNITARI (Modificació PGE)

Exigim la modificació dels Pressupostos Generals de l’Estat
per incloure el PAS en les mesures per reduir la temporalitat
a les administracions públiques

En els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE), el govern del PP ha exclòs el PAS de les universitats públiques de les mesures per reduir la temporalitat a les administracions. Als PGE, aprovats al Congrés dels Diputats el passat 30 de maig, s’incorporen mesures concretes amb l’objectiu de rebaixar fins al 8% la temporalitat, en la línia de les darreres iniciatives per reduir la precarietat en les administracions. Concretament, l’article 19.1.6 estableix que:

“podrán disponer de una tasa adicional para estabilización de empleo temporal que incluirá hasta el 90 por ciento de las plazas que, estando dotadas presupuestariamente, hayan estado ocupadas de forma temporal e ininterrumpidamente al menos en los tres años anteriores a 31 de diciembre de 2016”

Cal dir que, inicialment, aquest apartat no s’aplicava a les universitats, atès que, segons les “dades de Montoro”, en el nostre àmbit només hi havia un 4,5% de temporalitat! Tots els que treballem a la universitat sabem perfectament que aquesta xifra és completament falsa, i, a partir d’aquesta evidència, la pressió sindical a totes les forces polítiques ha provocat que es presentessin esmenes als PGE de diferents partits polítics. Finalment, el govern del PP va acceptar una modificació parcial que inclou el PDI en l’abast de la disposició anterior, però segueix excloent el PAS.

A les universitats tenim un gran nombre de companyes i companys del PAS en precari, amb contractes i nomenaments temporals perquè, malgrat les dades falsejades de Montoro, les universitats patim un alt índex de temporalitat -que en alguns casos arriba al 30% del personal- fruit de les retallades imposades en els darrers anys. L’exclusió del PAS de les mesures per reduir la temporalitat és un greuge completament injust, que no es pot justificar de cap manera i posa de manifest la manca de sensibilitat, coneixement i criteri del govern del PP en relació a les universitats públiques. Considerem que aquesta actitud és un menyspreu inacceptable vers el col·lectiu del PAS i exigim que es rectifiqui en la tramitació d’esmenes als PGE al Senat.

Per fer evident la indignació del col·lectiu del PAS, convoquem una concentració de delegats i delegades de les set universitats públiques:

• Dia i hora: 7 de juny, a les 11,30h
  • Lloc: davant la seu de la Delegació del govern a Catalunya (Carrer Mallorca, 278, Barcelona)