Presentació del Nou Consell de Direcció UPC al PAS.

15 de gener 2018 a l’auditori del Vèrtex

De fet, amb el títol en tindríem prou, perquè a part de presentar els noms pels nous càrrecs, poca cosa més. Si algú esperava que el nou Rector i el seu equip ens marquessin quines serien les seves línies estratègiques generals, doncs es veu que encara no les tenen clares. Això sí, ho farem entre tots i de baix cap a dalt.

El rector va dir que ens presentarà un pla d’actuació en 3 mesos a totes les diferents àrees. Es veu que ni a la preparació de la candidatura, ni a la campanya electoral, ni des del 15 de novembre fins avui, no tenien massa clar quin seria el pla d’actuació. Tota la comunitat de la nostra universitat coneix que la UPC continua vivint moments delicats, això ho sabem no d’ara, és una qüestió que amb certa claredat  era damunt la taula a la darrera convocatòria electoral per escollir rector.

Al programa electoral podem intuir algunes coses, però especialment pel PAS falta concretar quina serà la política laboral del nou equip.

D’altra banda  cal recordar que el PAS és un col·lectiu que ha patit greument les retallades, i que aquesta presentació era una oportunitat per presentar una orientació clara en la política del PAS.  Posar com a excusa la pròrroga dels pressupostos del Govern Central i, de rebot, els de la Generalitat, és…  això mateix:  una excusa, perquè això ja ho sabíem el passat mes d’octubre.

És de suposar que el pressupost serà semblant als anys anteriors o pitjor (atenent les retallades que el Sr. Montoro està fent a la Generalitat). Llavors calia i cal urgentment un pla de xoc per tirar endavant amb aquesta situació econòmica, i un pla estratègic per administrar, governar i capgirar aquesta situació, i nosaltres no l’hem vist. Ni s’intueix, tot dependrà de factors externs (segons ens van explicar), finançament, balanç entre ingressos i despeses,… no ens val! L’equip directiu ja hauria de tenir clara la seva estratègia, perquè les finances i el balanç econòmic depenen en gran mesura de l’acció de govern.

En el breu torn de preguntes poques concrecions,  “prenem nota i ja ens ho mirarem” és la frase que vam sentir més d’una vegada.  Ja sabem que acaben d’aterrar (potser és que ni s’ho imaginaven) al govern de la UPC, però insistim, quan algú es presenta per governar, és perquè coneix la situació i té les línies estratègiques  clares.

En fi, esperarem (tant de bo sigui molt poc temps)  a què ens mostrin el pla d’actuació, però de moment, de la presentació vam sortir freds, això sí, freds de baix cap a dalt.

Ah!, us deixem un parell de perles de la intervenció del Rector per la vostra reflexió:

– “ sense el PAS es poden guanyar unes eleccions, el que no es pot fer és governar…”

–  [responent a quins serien els canals de comunicació pel PAS] “estamos en ello, no patiu que arribaran…”