Nota informativa pacte d’estabilització. 31gen.

Després de vàries reunions de negociació entre gerència, JPASF i CEPASL, dijous 31 de gener s’ha acordat el pacte pel desenvolupament dels processos d’estabilització extraordinària i de l’Oferta Pública d’Ocupació del Personal d’Administració i Serveis. El proper dimecres 6 de febrer està prevista la seva signatura.

Us informem dels aspectes més rellevants:

1. Fases i valoració

Els processos constaran de dues fases:

1. Fase d’Oposició (PAS Funcionari) / de Proves (PAS Laboral) amb una puntuació màxima de 60 punts
  2. Fase de Concurs (PAS Funcionari) / de Valoració de mèrits (PAS Laboral) amb una puntuació màxima de 40 punts.
  1. Fase d’Oposició (PAS Funcionari) / de Proves (PAS Laboral)

Fase eliminatòria que constarà de:

• Qüestionari de coneixements tipus test i/o de resposta breu. Es valorarà amb 15 punts
  • Supòsit pràctic professional. Es valorarà amb 30 punts
  • Entrevista personal. Es valorarà amb 15 punts
  • Acreditació o certificat d’aptitud de català, i castellà. Es valorarà apte/no apte. En cas de no tenir-ne, es farà una prova específica. El nivell de coneixements requerit per a cada perfil s’establirà d’acord amb la normativa vigent.
  • Acreditació o certificat d’anglès. Es valorarà apte/no apte. En cas de no tenir-ne, es farà una prova específica.Serà exigible per a aquelles places convocades que ho tinguin definit com a requeriment a la RLT.

En el cas de places amb especialitat, es farà una prova per especialitat que els candidats podran escollir.

Fase de Concurs (PAS Funcionari) / de Valoració de mèrits (PAS Laboral)

• Serveis prestats desenvolupant funcions pròpies dels perfils dels llocs de treball que són objecte de les corresponents convocatòries a la Universitat Politècnica de Catalunya: a raó de 5 o 4 punts per any complet; 0,42 o 0,33 per mes, respectivament, per als períodes inferiors a l’any.
  • Serveis prestats desenvolupant funcions pròpies dels perfils dels llocs de treball que són objecte de les corresponents convocatòries en administracions públiques, incloses universitats públiques, a raó de 2,5 o 2 punts per any complet; 0,21 o 0,17 per mes, respectivament, per als períodes inferiors a l’any.

Calendari.

A proposta del CAU, hem aconseguit que totes les convocatòries dels concursos surtin entre l’any 2019 i 2020, inclòs les de l’àmbit de biblioteques.

Abans d’abril està prevista una negociació amb el CEPASL sobre les borses de treball temporal, principis generals de les convocatòries de selecció i calendari i de les de promoció.

Com a CAU hem convocat una assemblea al PAS Laboral Temporal, que us arribarà en breu, per tal d’informar amb més detall d’aquest pacte. No hem aconseguit que el CEPASL convoqués aquesta assemblea, ja que a la reunió del Comitè, tant UGT com CCOO han votat en contra de fer-la, argumentant que si en altres acords no s’ha fet ara tampoc caldria, i que cada sindicat faci l’acció sindical que cregui oportuna i que informi com vulgui. En aquesta reunió prèvia també ens ha sobtat que CCOO i UGT votessin a favor de l’aprovació del pacte abans de la reunió de gerència i sense saber com quedaria el redactat final.

Sembla que prioritzin els interessos particulars dels seus sindicats per davant de la defensa dels interessos comuns del col·lectiu afectat.

Creiem que, donada la importància del tema, el CEPASL i els sindicats negociadors no podem signar el document sense explicar els termes del pacte i sense conèixer l’opinió dels afectats.