Suport vaga d’estudiants #26F

Des del CAU-UPC (IAC) ens adherim i donem suport al comunicat del sindicat USTEC-STEs(IAC) sobre la vaga d’estudiants pel proper 26 de febrer 2015.

USTEC

COMUNICAT DE SUPORT A LA VAGA D’ESTUDIANTS

USTEC·STEs  ja va denunciar que des de la implantació del Pla de Bolonya i ara amb el disseny de l’Estratègia Universitat 2015 el procés de reforma estructural del sistema educatiu serveix per encarir el preu de la universitat, dificultar-hi l’accés a les classes econòmicament menys afavorides i torpedinar la igualtat d’oportunitats en el sistema educatiu.

La nova reforma del ministre Wert, que atorga la possibilitat a les universitats de modificar les carreres universitàries a 3 anys de grau més 2 de màster obeeix únicament a la voluntat cada cop més clara de mercantilització universitària i finançament mixt tot primant el d’origen privat, a endurir la possibilitat d’accedir a l’ensenyament superior de les classes treballadores i  promoure l’endeutament dels estudiants universitaris.

Aquesta regulació del sistema, per tant, representa un atemptat contra el dret constitucional a l’educació i contra l’estat del benestar, busca fer d’un dret fonamental un negoci privat, ja que persegueix aprofundir en una desigualtat social,i comportarà una reducció d’estudiants en no poder fer front a les despeses dels màsters i per tant una preselecció de l’alumnat per qüestions econòmiques.

Més enllà del disseny curricular entre graus i màsters que es pugui establir, l’essencial és el fet de la gratuïtat i d’una política de beques que permeti el dret efectiu a l’educació; USTEC·STEs (IAC), tal com ha defensat des dels seus inicis, com es recull en el programa electoral i  que entre d’altres aspectes motiva el nostre suport a la ILP d’educació per un nou sistema que garanteixi la igualtat d’oportunitats, considera que la universitat ha de ser pública i gratuïta.

Des d’USTEC·STEs (IAC), per tant, donem suport a la vaga d’estudiants, totes les mobilitzacions en defensa de la universitat pública i contra la  mercantilització de l’ensenyament superior,  i a les manifestacions convocades pel dia 26 de febrer.

Animem al professorat i a tota la comunitat educativa a participar i donar-hi també el seu suport.                                                             Febrer 2015.

stes huelga