Un membre del PAS del CAU, un professor i estudiants/es UAB víctimes de la repressió.

Prou repressió a la UAB

COP DE CANYA, CANVIAR EL RUMB. PROU REPRESSIÓ A LA UAB

Fa dècades la universitat es va guanyar la reputació de ser un espai obert al debat i a la innovació política, social, filosòfica, científica. Tot sovint va fer front a règims que coartaven les llibertats i a governs autoritaris que les volien desdibuixar. Va ser així com aquesta universitat dinàmica es va imbricar i fondre amb les lluites per fer, de la nostra, una societat més justa.
Fa uns anys que l’obscurantisme d’aquells temps que es creien passats assetja de nou les universitats. Ho veiem en el foment de la competència per sobre de la cooperació a la recerca i en els models de gestió empresarial de la plantilla i de la docència. I de manera més contundent encara en els plans d’estudi infantilitzats, seguidistes, que insten a l’obediència per sobre de tot. Tot plegat queda reforçat per sistemes de govern cada cop més autoritaris i menys participatius, així com per una implacable retallada del seu finançament públic.

Sabem que la universitat és una rèplica de la societat. I precisament perquè ens amoïna el nostre present, volem canviar la universitat d’una manera comparable a les millores a què aspirem per a la nostra vida col·lectiva. Per bé que som conscients que difícilment es pot canviar la universitat sense canviar realment la societat. Atès que som part d’aquest futur que anhelem, observem amb gran preocupació la deriva autoritària que ha adoptat l’Equip de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Autoritarisme que es concreta en:

• La denúncia per via penal contra 25 estudiants, un treballador del personal d’administració i serveis (PAS) i un professor. Una acusació que es basa principalment en identificar les pràctiques polítiques i la ideologia dels i les imputades com a fets punibles. Moltes d’elles són, senzillament, persones implicades de forma activa amb el teixit associatiu i sindical de la UAB. Encara més, el professor denunciat és l’actual Secretari General de la CGT de Catalunya i el membre del PAS és Conseller Nacional de la Intersindical Alternativa de Catalunya pels Col·lectius Assemblearis d’Universitat.
  • El seguiment a estudiants, treballadors i professorat. L’Equip de Govern de la UAB ha proporcionat informes sobre l’activitat, converses, e-mails i altres registres d’activitat personal a la Divisió d’Informació dels Mossos d’Esquadra. Un espionatge que també s’ha adreçat contra regidors, diputats, editors i ex-alumnes de la UAB.
  • Les mentides. L’Equip de Govern de la UAB ha creuat una altra línia vermella en negar reiteradament la seva implicació en les denúncies i els assenyalaments mencionats. La publicació d’una part del sumari ha revelat que les acusacions eren fefaents, malgrat que el rectorat ho hagi negat mitjançant comunicats, notes al web de la UAB i, molt particularment, en declaracions al Consell de Govern.
  • La contractació dels serveis d’un advocat privat conegut per la seva defensa d’il·lustres imputats en casos de corrupció, com ara Manuel Bustos, Jordi Pujol, membres de les trames Gürtel i Noos, Javier de la Rosa, etc. Un advocat que possiblement és dels més cars de l’Estat espanyol i al qual s’ha contractat per acusar treballadors, professors i estudiants en una universitat depredada per les retallades.

És per tots aquests motius que els i les sotasignats reclamem una universitat a l’alçada de les aspiracions de canvi que gran part de la nostra societat exigeix. Que acompanyi aquestes transformacions en lloc de combatre-les. Que torni a guanyar-se la el lloc capdavanter que ostentava en dècades passades. Unes aspiracions que exigeixen un canvi de rumb del rectorat de la UAB, que ha de començar per retirar les actuacions penals contra estudiants, treballadors i professors.

Adhereix-te a la campanya